نظر جالب آناهیتا همتی درباره قتل “بابک خرمدین”

آناهیتا همتی درباره علل قتل بابک خرمدین گفت: جامعه ایرانی باید بیشتر به سلامت روان خود توجه کند. اگر این پدر و مادر سال ها قبل و پیش از ارتکاب جنایت ها به روان درمانگر مراجعه کرده بودند شاید امروز این سه انسان کشته شده ، زنده بودند.

نظر جالب آناهیتا همتی درباره قتل “بابک خرمدین”
کد خبر : ۲۲۶۰۵
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از رکنا: آناهیتا همتی - بازیگر سینما ، تئاتر و تلویزیون ایران با اشاره به پرونده قتل بابک و آرزو خرمدین و داماد خانواده گفت: جامعه ایرانی باید بیشتر به سلامت روان خود توجه کند.

اگر این پدر و مادر سال ها قبل و پیش از ارتکاب جنایت ها به روان درمانگر مراجعه کرده بودند شاید امروز این سه انسان کشته شده ، زنده بودند.

آناهیتا همتی که از ساکنان شهرک اکباتان تهران که جنایت خانوادگی قتل سه انسان توسط یک زوج قاتل در آن رخ داده است از قتل بابک خرمدین و آرزو خرمدین به دست پدرشان و فضای حاکم بر شهرک محل زندگی آنها و برخورد اهالی چنین گفت: "بابک خرمدین را با اینکه از همکاران در عرصه سینما بود ولی از نزدیک نمی شناختم.

اما فضای شهرک اکباتان بعد از این جنایت به حدی متاثر از این خبر شده است که دیگر شهروندان و دوستان و آشنایانی که بیرون این شهرک زندگی می کنند و در جریان این اتفاق هستند با ما تماس می گیرند که مواظب باشیم.

علل و دلایلی که جنایت خانوادگی زیاد شده

آناهیتا همتی در خصوص علل و دلایلی که باعث شده که در چند سال گذشته بخصوص در یکسال گذشته بیشتر با اینگونه اخبار تلخ مواجه باشیم چنین اظهار نظر کرد: کرونا باعث شده که اغلب مردم در یکسال گذشته زمان بیشتری را در فضای بسته و خانه بگذرانند و این زمان بیشتر بودن در خانه، آنهم به اجبار کرونا باعث شده است که درگیری های خانوادگی و خشونت خانگی افزایش بیابد.

شاهد افزایش آمار طلاق هستیم .مشکلات اجتماعی و اقتصادی همه بر روان جامعه تاثیر گذار است و تاثیر منفی دارد.

آناهیتا همتی با بیان اینکه ایرانی ها به درمان روان خود زیاد توجه نمی کنند گفت: ایرانی ها در هر حد از میزان آسیب روحی که با آن درگیر باشند ، رفتن نزد روانشناس و روانکاو و روانپزشک را جدی نمی گیرند.

متاسفانه توجه به سلامت روان در بین جامعه ایرانی ضعیف است و بیشتر توجه به سلامت جسم است. شاید اگر مادر و پدر بابک و آرزو خرمدین ، 20 سال پیش ، قبل از اینکه مرتکب قتلی شوند ، به مشاور و روان درمانگر مراجعه می کردند این جنایت ها رخ نمی داد.

به هر حال مرتکب این جنایات که پدر خانواده است ، مبارز جبهه های جنگ بوده و آسیب دیده از جنگ.

هر کجا رفته است از شیمیایی شدنش در جبهه های جنگ گفته است.باید بدانیم که عزیزانی که به جبهه های جنگ رفتند همه مثل پدر بابک خرمدین رفتار مجرمانه ندارند.

کد خبر : ۲۲۶۰۵
0
۰
ارسال نظر