نرخ وام مسکن دی ماه نسبت به آذر؛ صعود یا سقوط؟

مقایسه ارقام در آذر و دی ماه نشان میدهد که اوراق تسهیلات بانک مسکن در آذر ماه قیمت بیشتری داشته و ریزش قیمتی در این ماه بیشتر از دی ماه بوده است.

نرخ وام مسکن دی ماه نسبت به آذر؛ صعود یا سقوط؟
کد خبر : ۵۳۹۱
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

در دی ماه 1399 قیمت وام مسکن کاهش محسوسی را نسبت به آذر ماه پیدا کرده و این مبلغ را به کمترین حد خود ازابتدای پاییز ماه تا کنون رساند

هزینه وام مسکن در دی و آذر نشان از دو تفاوت دارد. قیمت وام مسکن در ماه نخست زمستان همواره کمتر از آذر بود. روند قیمتی اوراق تسه نیز نشان می دهد در ابتدای هر دو ماه یک کاهش قیمت ثبت شده و پس از افزایشی کوتاه در میانه ماه دوباره این رقم روندی نزولی پیدا کرده است. اما بالاترین قیمت وام در ماه آذر در روزهای خست این ماه بوده و بیشترین قیمت وام مسکن در ماه دی در میانه این ماه به ثبت رسیده است.

در ابتدای دی ماه قیمت هر کدام از اوراق تسهیلات مسکن در حد 58 هزار و 740 تومان بود که در پایان دی این رقم در نهایت با 7 هزار و 640 تومان به 51 هزار و 100 تومان رسید.

در آذر ماه این روند قیمتی از 79 هزار تومان تا 58 هزار و 700 تومان تنزل پیدا کرد. با این حساب محدوده کاهش قیمت در این ماه، 20 هزار و 300 تومان برآورد می شود.

مقایسه ارقام در آذر و دی ماه نشان میدهد که اوراق تسهیلات بانک مسکن در آذر ماه قیمت بیشتری داشته و ریزش قیمتی در این ماه بیشتر از دی ماه بوده است.

هزینه وام مسکن

مجردین متقاضی وام درنهایت 140 میلیون تومان و متاهلین می توانند 240 میلیون تومان وام از بانک مسکن خریداری کنند. از آنجا که می توان به اعتبار هر ورق 500 هزار تومان وام از بانک مسکن خریداری کرد بنابراین مجردین مجاز به سقف خرید280 ورق و متاهلین تنها 480 ورق خواهند بود.

ازاین طریق هزینه وام مسکن برای تاهلین و مجریدن محاسبه می شود.

این رقم برای مجردین درابتدای دی ماه 16 میلیون و 400 هزار تومان بوده که د رانتها به 14 میلیون و 300 هزار تومان رسید. کاهش قیمت وام مسکن برای مجردین در طول یک ماه 2 میلیون و 140 هزار تومان بوده است.

این محاسبات برای متاهلین نیز همین روند را داشته و لی با ارقام متفاوت.

در ابتدای این ماه قیمت وام مسکن برای متاهلین 28 میلیون و 200 هزار تومان بود که با 3 میلیون و 600 هزار تومان کاهش در نهایت به 24 میلیون و 500 هزار تومان رسید.

در میانه دی ماه رکورد بیشترین هزینه در این ماه برای وام مجردین و متاهلین ثبت شد که برای مجردین 17 میلیون و370 هزار تومان و برای متاهلین 29 میلیون و 780 هزار تومان بود.

در آذر ماه قیمت وام مسکن برای مجردین در حد 22 میلیون تومان قرار داشت. در ادامه این قیمت کاهش پیدا کرده و با وجود نوسانات قیمتی هرگز ارقام ثبت شده برای وام مسکن، در حد ابتدای این ماه نبود.

منبع: اقتصاد نیوز

کد خبر : ۵۳۹۱
0
۰
ارسال نظر