نحوه چسب زدن شیشه دوجداره چگونه است؟

همانطور که می دانید شیشه دوجداره نیاز به عایق بندی و درزگیری داشته که برای اینکار به شیشه های دوجداره چسب می زنند.

نحوه چسب زدن شیشه دوجداره چگونه است؟
کد خبر : ۱۵۵۶۹۴
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

این کار موجب عایق شدن پنجره ها در برابر صوت و حرارت خواهد شد.

در این گزارش کارشناسان ما در مجموعه لیا صنعت ایرانیان سعی کرده اند تا شما عزیزان را با نحوه چسب زدن شیشه دوجداره و بهترین چسب برای عایق کردن این نوع شیشه های ساختمانی بیشتر آشنا کنند. با ما تا انتهای این گزارش همراه باشید.

علت چسب زدن شیشه دوجداره چیست؟

شیشه دوجداره یکی از رایج ترین انواع شیشه در ساخت پنجره می باشد که از دو لایه شیشه سکوریت تشکیل شده و فضای خالی بین آنها با گاز آرگون پر میشود. وجود گاز آرگون منجر به عایق شدن پنجره در برابر حرارت و صوت می شود.

به همین دلیل در فرایند نصب این شیشه ها باید بدرستی عایق بندی و درزگیری شوند تا تمام منافذ خروج گاز آرگون مسدود گردند. چسب زدن شیشه دوجداره به فرایند بسیار مهمی گفته میشود که همزمان با نصب شیشه های دوجداره انجام میشود.

چسب زدن شیشه دوجداره در مرحله اول برای جلوگیری از خروج گاز آرگون میشود. علاوه براین، با درزگیری کامل شیشه های دوجداره از نفوذ گرد و غبار به فضای خالی بین دو دیواره شیشه ها نیز جلوگیری میشود.

در صورت رعایت نکردن استانداردها در درزگیری و چسب زدن شیشه های دوجداره، غبار و قطرات رطوبت را در فضای خالی بین شیشه ها مشاهده می کنید. علاوه براین، هوای گرم و سرد براحتی از شیشه ها عبور می کنند و اتلاف انرژی را به دنبال د ارند.

بهترین چسب شیشه دوجداره

به عنوان اولین گام در چسب زدن شیشه دوجداره، انتخاب چسب مناسب است. چسب مشکی دور شیشه ای یکی از بهترین انواع چسب ها برای شیشه های دوجداره می باشد که سیلیکون هستند. در حالت کلی بهترین چسب های مورد استفاده برای شیشه های دوجداره، چسب های بر پایه پلی سولفاید و پلی اورتان هستند.

در کنار چسب های سیلیکون، از چسب ماستیک نیز برای پر کردن درزهای بیش از اندازه عریض در اطراف پنجره های دوجداره استفاده میشود. چسب های سیلیکونی برای پنجره های دوجداره دارای چند ویژگی مهم می باشند که عبارتند از:

  • قدرت چسبندگی بسیار بالا
  • دوام و ماندگاری بالا
  • قابلیت انعطاف بالا و عدم شکستگی در صورت برخورد با ضربه
  • مقاومت زیاد در تماس با نم و رطوبت
  • مقاومت زیاد در تماس با مواد شوینده و مواد شیمیایی
  • دوام و ماندگاری بالا در برابر نوسانات دمایی
  • چسب های سیلیکون ضد باکتری و قارچ هستند
  • در صورت تابش نور خورشید و اشعه uv ماندگاری و چسبندگی چسب تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت.
  • به دلیل نرمی و روانی چسب، استفاده از آنها بسیار آسان است.
نحوه چسب زدن شیشه دوجداره چگونه است؟ چسب مناسب برای شیشه دوجداره

مراحل چسب زدن شیشه دوجداره دستی

چسب زدن شیشه دوجداره نیاز به دقت بالایی داشته و بهتر است توسط افراد متخصص و حرفه ای در زمان نصب شیشه ها انجام شود. برای چسب زدن این شیشه ها دو روش می توانید انتخاب کنید که رایج ترین آنها روش های دستی می باشد. مراحل کار به صورت زیر می باشد:

  • تمام گرد و غبار و آلودگی های اطراف و روی شیشه های دوجداره را تمیز کنید.
  • نم و رطوبت روی درزها و لبه های شیشه ها را با دستمال خشک کنید.
  • اگر فاصله بین لبه شیشه ها تا قاب پنجره بیشتر از 4 میلیمتر است، با چسب ماستیک درزگیری کنید.
  • حداقل 2 تا 3 ساعت در روزهای گرم و بیش از 5 ساعت در روزهای ابری و سرد برای خشک شدن چسب اختصاص دهید.
  • بعد از خشک شدن چسب ماستیک، برای لایه رویی چسب سیلیکونی مرغوب استفاده کنید. مجدد صبر کنید تا چسب کاملا خشک شود.

دقت داشته باشید که اگر بعد از چسب زدن مه و غبار را در بین شیشه ها مشاهده کردید، به معنای این است که کار بدرستی انجام نشده است. در نتیجه مجدد باید عایق بندی و چسب زنی را اجرا کنید.

چسب زدن شیشه دوجداره با روش اتوماتیک

روش دیگر چسب زدن شیشه دوجداره با دستگاه و به صورت اتوماتیک است. در این روش از دستگاه های مخصوص استفاده میشود که مقدار چسب و غلظت مورد نیاز را به صورت خودکار تنظیم می کند. در این روی نیز ابتدا باید سطح و اطراف شیشه کاملا خشک و بدون گرد و غبار باشد. سپس چسب را روی درزها قرار داده و منظر باشید تا کاملا خشک شوند.

نحوه چسب زدن شیشه دوجداره نحوه چسب زدن شیشه دوجداره

نکات مهم در چسب زدن شیشه دوجداره

  • قبل از چسب زدن شیشه دوجداره، ابتدا بررسی کنید که آیا پنجره بدرستی رگلاژ شده است یا خیر؟
  • نم و رطوبت و گرد و غبار قدرت چسبندگی چسب سیلیکون را کاهش می دهد. لذا قبل از چسب زدن کاملا اطراف شیشه را تمیز و خشک کنید.
  • کیفیت چسب سیلیکون ارتباط مستقیم با ماندگاری و عایق بندی آن دارد. لذا از برندهای معتبر و شناخته شده این چسب ها را تهیه کنید.
  • چسب های سیلیکون به پوست و سیستم تنفسی آسیب وارد می کنند. در عایق بندی شیشه دوجداره حتما از ماسک و دستکش استفاده کنید.
  • چسب هایی را انتخاب کنید که انعطاف پذیر باشند. در غیر این صورت دچار ترک و شکستگی میشوند.
  • برای جلوه بهتر شیشه ها و تمیز بودن اطراف آن، آهسته چسب رو روی درز بریزید و سطح روی آن را صاف کنید.

سخن پایانی

در این گزارش سعی شد تا شما عزیزان را با نحوه عایق کردن شیشه دوجداره در برابر حرارت و صوت با چسب و همینطور دلایل و مزایای این کار بیشتر آشنا کنیم. همانطور که می دانید قیمت شیشه دو جداره در شرکت های تولید کننده شیشه، متفاوت می باشند.

پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که اگر به دنبال خرید شیشه دوجداره و دیگر شیشه های ساختمانی با کیفیت و قیمت مناسب هستید، از مجموعه لیا صنعت ایرانیان ( www.liaindustrial.com ) دیدن فرمایید.

شرکت لیا صنعت ایرانیان با تولید انواع محصولاتی همچون آینه کاری ، آینه دکوراتیو ، شیشه سکوریت، شیشه سندبلاست ، انواع نرده شیشه ای و همینطور پارتیشن شیشه ای و … و همچنین ارائه خدماتی مانند چاپ بر روی شیشه، تراش انواع شیشه و آینه، سندبلاست و طراحی و … با قیمت مناسب و همچنین کیفیتی عالی آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد.

کد خبر : ۱۵۵۶۹۴
0
۰
ارسال نظر