منبع درآمد اصلی “علیرضا افتخاری” فاش شد!

مهمان شب گذشته برنامه “رخ به رخ” علیرضا افتخاری در این برنامه گفت با تمرین توانسته‌ام لهجه اصفهانیم را وارد آواز نکنم او همچنین تاکید کرد معیشت اصلی من از ساختمان‌سازی می‌گذرد نه کار آواز و موسیقی.

منبع درآمد اصلی “علیرضا افتخاری” فاش شد!
کد خبر : ۸۳۰۰۲
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح ، علیرضا افتخاری در پاسخ به این پرسش که با 70 آلبوم موسیقی، این همه پر کاری از کجا می آید؟ گفت: علاقه، شوق و عشق به آن چه که از دوران کودکی آرزوی رسیدن به آن را داشتم سبب تولید این تعداد کار می دانم. از خردسالی این خواستن و زمینه ذهنی خوانندگی را داشتم و همان هدف را هم با انرژی دنبال کردم و خدا هم کمک کرد.

وی ادامه داد: آهنگسازم چه جوان باشد و چه صاحب نام حس غالبم گذاشتن همه انرژی و عشق در آن کار است بنابراین همه آلبوم هایم را دوست دارم.این خواننده در پاسخ به اینکه کلام عادی تان لهجه اصفهانی دارد اما در خوانندگی لهجه تان به آواز وارد نشده توصیح داد: با تمرین سعی کرده ام لهجه ام را وارد آواز نکنم.او ادامه داد: اشتباهات یک نوع تجربه آموزی است از اشتباهات، زمین خوردن ها و شکست هاست که پیروزی نصیب هر انسانی می شود.

موسیقی را برای ثروت اندوزی دنبال نکردم

دانایی در ادامه پرسید: شما پر فروش ترین خواننده ایرانی هستید وقتی آلبوم نیلوفرانه شما سه میلیون نسخه فروخت چه چیزی در زندگی شما تغییر کرد؟ و افتخاری پاسخ داد:البته ناشرش می گوید 6 میلیون نسخه نیلوفرانه فروخته شد.

اما برای من حس اهمیت داشتن، خودشناسی، خود را در خود پیدا کردن و روحیه گرفتن را در پی داشت. وقتی نگاه های زیبا به کارت متمرکز می شود پَر در می آوری خیلی حال خوبی دارد. من دستمزد زیادی هم نمی گرفتم دوست داشتم کارم ارائه شود و تیراژ پیدا بکند وقتی تیراژ پیدا می کرد روحیه می گرفتم و احساس ارزشمندی پیدا می کردم.

او ادامه داد: دلم می خواهد برای دل مردم بخوانم مردم بگویند کارهایت خوب بوده، شنیده ایم. الان خیلی ها بزرگ، کوچک، دانشجو، غیردانشجو می گویند افتخاری در یک زمانی که جوان یا کوچک بوده ایم کارهایت را گوش می دادیم خب من چیزی نمی خواهم، تمولی نیاز ندارم به اندازه دارم. از موسیقی هم درنیاوردم، کار کردم، کار ساختمان انجام داده ام. من موسیقی را برای ثروت اندوزی دنبال نکردم.

او افزود: دستمزدها در آن زمان کم بود. برای یک کار هشت تراکِ یک ساعته از 50 هزار تومان شروع می شد، بعد 100 هزار و نهایتا به 500 هزار تومان می رسید.

این خواننده در این بخش از برنامه رخ به رخ حین گفت و گو بخش هایی از آهنگ ای دل اگر عاشقی در پی دلدار باش و چون صیاد به دام تو به هر لحظه شکارم را خواند.

استادم جلال تاج اصفهانی از ورود زودهنگامم به خوانتدگی خوشحال نبود

او در پاسخ به اینکه از نظر شما انسان خوشبخت باید چه شرایطی داشته باشد؟ گفت: در زندگی خانوادگی و کار بیرون هماهنگی داشته باشد . برای کار زمان بیش از حد نگذارد. به قدری دنبال مال اندوزی نباشد که از اصل زندگی بیفتد و به اندازه نیازش کسب مال کند.

او ادامه داد: من از کودکی خیلی دوست داشتم آواز بخوانم. در سن 15،16 چون عاشق این کار بودم برای یک ناشر آوازی خواندم که صفحه شد و یادم هست در آن سنِ کم آقایی که ناشر این کار بود تصاویر و عکس های من را زده بود پشت صفحه و در ویترین گذاشته بود و من همه اش می رفتم نگاه می کردم. استادم جلال تاج اصفهانی ناراحت شد که چرا این اتفاق زود برای من افتاده چون نباید در خارج از زمان خودش رخ دهد .

سعی می کنم صدایم را برای هر شعر و آهنگی گریم کنم

دانایی با اشاره به اجرای قطعه صیاد گفت زمانی که این کار را خواندید یک سبک جدیدی بود و افتخاری توضیح داد: بله مثل یک هنرپیشه هر کاری که می خوانم، گریم خاص خودش را در صدا انجام می دهم. یعنی نیلوفرانه یک صدایی می خواهد، صیاد صدای خودش را می خواهد، مقام صبرِ استاد مشکاتیان روان شاد یک صدایی برای خودش می خواهد، این جمع بندی را من همیشه روی اشعاری که به من داده می شود و روی آهنگ انجام می دهم. سعی می کنم صدا را گریم کنم.

او در ادامه افزود: اکثر ملودی های مان از نظر زیبایی متعلق به خطه های مختلف ایرانی از جمله بختیاری، کردستان، تبریز و … است و در هر جای ایران یک رنگ آمیزی دارد. بر کارهای بومی ایران اگر متمرکز شویم ماندگار می شوند.

اجرای دو آهنگ نوستالوژی "آشفته حالی" و "آتش کاروان" در باکس رخ به رخ از دیگر بخش های این برنامه بود.

افتخاری در بخش آیینه رخ به رخ در پاسخ به اینکه دنیای تو دنیای زیبا و امنی است؟ پاسخ داد: زیباست زیباست، چون که نگاه های زیبا را می شناسم زیباست.

او ادامه داد: دلم می خواهد که تا امروز هر چه شد و هر چه انجام گرفت رضایت بخش باشد از دیدگاه آنهایی که من را می شناسند دلم می خواهد از من راضی باشند.

او به سوال می توانی خودت را به خاطر شکست هایت ببخشی؟پاسخ داد: گاهی نه ولی قسمت این جور بوده

چو قسمت ازلی بی حضور ما کردند / گر اندکی نه به وفق رضاست خرده مگی

رخ به رخ در ایام رمضان با حضور چهره های مختلف فرهنگی هنری هر شب حوالی ساعت 23:30 از شبکه دو سیما روانه آنتن می شود .

کد خبر : ۸۳۰۰۲
0
۰
ارسال نظر