“مرغ سوخاری”، غذایی فوق العاده آسان با طعمی هیجان انگیز

مرغ سوخاری یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و پر کالری بین المللی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود.

“مرغ سوخاری”، غذایی فوق العاده آسان با طعمی هیجان انگیز
کد خبر : ۷۸۴۴۰
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح ، مرغ سوخاری یکی از غذاهای آسانی است که می توانید آن را به میل و ذائقه خودتان در خانه درست کرده و از خوردنش لذت ببرید.

مواد لازم برای ۴ نفر

کتف و ران کوچک مرغ ۸ عدد

آرد گندم ۲ لیوان

آب ۴ لیوان

پودر سیر ۱ قاشق چایخوری

پودر پیاز ۱ قاشق چایخوری

فلفل قرمز ۱ قاشق چایخوری

فلفل سیاه ۱ قاشق چایخوری

پودر آویشن ۱ قاشق چایخوری

زردچوبه ۱ قاشق چایخوری

نمک ۲ قاشق چایخوری

روغن به مقدار کافی

طرز تهیه:

برای تهیه مرغ سوخاری رستورانی ابتدا نصف پودر سیر، پودر پیاز، فلفل قرمز، فلفل سیاه، آویشن، زردچوبه و نمک را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس ۲ لیوان آب را اضافه می کنیم و به خوبی ترکیب می کنیم تا یکدست شوند.

در این مرحله تکه های مرغ را به کاسه اضافه می کنیم، سپس درب کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت حداقل ۴ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا گوشت مرغ طعم ادویه ها را به طور کامل جذب کند و طعم دار شود.

پس از اینکه گوشت مرغ به خوبی طعم دار شد، کاسه را از یخچال خارج می کنیم، سپس آرد گندم را داخل یک ظرف جادار می ریزیم. در ادامه در یک کاسه دیگر ۲ لیوان آب یخ می ریزیم و جلوی دستمان قرار می دهیم.

پیاز سوخاری یکی از سوخاری بسیار خوشمزه و جدید بین المللی است که با روش های بسیار متنوعی تهیه می شود.

در این مرحله در یک ظرف گود به اندازه ای روغن می ریزیم که مرغ ها هنگام سرخ شدن در روغن شناور باشند. بهتر است از روغن مخصوص سرخ کردنی باستفاده کنیم، چون خیلی کم جذب مرغ سوخاری می شود و باعث تردتر شدن آن می شود.

ضمن اینکه در پایان می توانیم روغن سرخ کردنی را صاف کنیم و برای غذاهای دیگر استفاده کنیم. حالا ظرف حاوی روغن را روی حرارت بسیار ملایم قرار می دهیم و صبر می کنیم تا روغن به خوبی داغ شده و به نقطه جوش برسد.

اگر روغن به خوبی داغ نشود، مرغ ها به خوبی پف نمی کنند. ضمن اینکه حرارت زیر روغن باید کم باشد تا مرغ ها مغز پخت شوند. در حین داغ شدن روغن تکه های مرغ را درون آرد می ریزیم و مانند شستن لباس می سابیم.

وقتی به خوبی آغشته به آرد شدند، آنها را از آرد خارج می کنیم و داخل آب می اندازیم. چند بار این کار را انجام می دهیم تا روی گوشت مرغ حالتی پولکی از لایه آرد ایجاد شود، سپس درون روغن داغ می اندازیم و سرخ می کنیم.

نکته دیگری که باید ذکر شود، این این است که ما در این آموزش از تکه های کوچک مرغ استفاده کرده ایم که با سرخ شدن در روغن کاملا مغز پخت می شوند. اگر بخواهیم از تکه های بزرگ مثل سینه مرغ کامل استفاده کنیم، باید قبلا آنرا آبپز کنیم.

پس از اینکه تکه های گوشت مرغ به خوبی سرخ شدند و رنگ شان طلایی شد، آنها را روغن خارج می کنیم و روی دستمال حوله ای یا درون توری فلزی قرار می دهیم تا روغن اضافی شان خارج شود. در پایان مرغ سوخاری را به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

کد خبر : ۷۸۴۴۰
0
۰
ارسال نظر