مرعشی: همتی کاندید پنهان اصلاح طلبان بود!

مرعشی رسما از علت انتخاب همتی به عنوان کاندیدای پنهان اصلاح طلبان رونمایی کرد.

مرعشی: همتی کاندید پنهان اصلاح طلبان بود!
کد خبر : ۲۸۶۴۲
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

خبر آنلاین نوشت: هنوز همه سرشان در حساب و کتاب و چرتکه انداختن‌ها برای کاندیداهای ریاست جمهوری بود که از اردوگاه چپ ندای «کاندیدای پنهان» بلند شد.

۱۰ اردیبهشت بود که حسین مرعشی برای اولین بار از کاندیدای پنهان سخن به میان آورد و گفت: «من هنوز از برخی از کاندیداهای پنهان نام نبرده‌ام. ما کسانی را داریم که ممکن است در دقیقه نود رونمایی کنیم.کاندیداهای پنهان سه خصوصیت دارند؛ یکی اینکه بتواند از فیلتر شورای نگهبان عبور کنند، دوم اینکه بتواند مردم را تحت تاثیر قرار دهند و به پای صندوق‌های رای بکشانند و سوم اینکه کشور را به شایستگی اداره کنند.»

مرعشی در پاسخ به برخی اصلاح طلبان که نسبت به کاندیداهای پنهان و دقیقه نودی واکنش منفی نشان دادند، تصریح کرد: ما هنوز کاندیدایی معرفی نکردیم که کسی بخواهد موافق و یا مخالف باشد.

ما کاندیداهای خود را به جبهه اصلاحات معرفی می‌کنیم و اگر تائید شوند به عنوان نامزد نهایی ما در انتخابات معرفی می‌شوند و هر کسی که با کاندیداهای پنهان مخالف باشد ما برایش احترام قائل هستیم.

از آن تاریخ بیشتر از یک ماه می‌گذرد و امروز درحالی که تنها ۵ روز تا انتخابات فاصله مانده حسین مرعشی در کلاب هاوس خبرآنلاین اعلام می‌کند که عبدالناصر همتی همان کاندیدای پنهان جریان اصلاحات است که زمانی درباره آن صحبت‌ها و گمانه‌زنی‌های فراوان شده بود.

سخنگوی حزب کارگزاران گفت:حوادث ۸۸ تلخی های زیادی داشت ولی درس هایی به جمهوری اسلامی داد که مراقبت در انتخابات از آن جمله است.

حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران در کلاب هاوس خبرگزاری خبرآنلاین درباره تقلب در انتخابات گفت:در بحث شمارش آراء در مقاطعی که دولت و شورای نگهبان در دو جناح هستند امکان تقلب فوق العاده پایین است.

وی گفت: زمانی خطر تقلب تشدید می شود که شورای نگهبان و دولت یکی باشد مانند ۸۸ که در برخی شهر ایران تا ۱۳۰ درصد رای دادند. این بخاطر هماهنگی کامل شورای نگهبان و دولت بود.

وی با بیان اینکه الان دولت آقای روحانی با شورای نگهبان هماهنگ نیست، گفت: بعد از حوادث ۸۸، نظام جمهوری اسلامی درباره شمارش آرا حساسیت لازم را پیدا کرده است.

مرعشی گفت: در سال ۹۲ آقای روحانی ۵۰.۵ رای آورد و آرا شمرده شد. حوادث ۸۸ تلخی های زیادی داشت ولی درس هایی به جمهوری اسلامی داد که مراقبت در انتخابات از آن جمله است.

سخنگوی حزب کارگزاران گفت: درباره تقویت تکنوکرات ها هم باید گفت با توجه به فشارهایی که مردم دارند و عقب ماندگی ایران از کشورهای همسایه همه متفق هستند برای دوره ای باید توسعه اقتصادی را اولویت دهیم و این اولویت باعث می شود طبقه متوسط که پشتوانه اصلی حرکتهای سیاسی است باید تقویت شود.

کد خبر : ۲۸۶۴۲
0
۰
ارسال نظر