مرثیه ی سقوط دو پادشاهی در دنیای فوتبال!

مرثیه ی سقوط دو پادشاهی در دنیای فوتبال!
کد خبر : ۱۱۶۱۳۸
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد
تاریخ پر تلاطم فوتبال، بی شک نام هر دو را بر تارک سرزمین خود روز به روز بلند تر فریاد خواهد زد؛ « لیونل مسی و کریستیانو رونالدو ».
وقت صبح - یاسین جاری؛ به احترام این دو کلاه از سر بر میداریم و تعظیم می کنیم ، چرا که در دو دهه ی اخیر به جرأت می توان گفت هیچ پادشاهی ای یارای مقابله با این دو را در سرزمین فوتبال نداشته است و این دو تقویم های مهم فوتبالی را یکی پس از دیگری بین خودشان تقسیم کرده اند.
لیونل مسی که بی شک ناب ترین استعداد دهه های اخیر فوتبال بوده است و کریستیانو رونالدو که در عالم فوتبال برای تک تک بازیکنان جوان نمادی از استقامت ، جنگندگی ، تلاش مضاعف برای رسیدن به قله های بلند افتخار بوده است .
این دو هر چند جذاب ترین رقابت این سال ها را در قلمرو ها ی سبز چمن رقم زده اند اما فراموش نکنیم که حضور هر کدام برای ارتقا و پیشرفت دیگری انگار شرط لازم بوده است و به زبانی دیگر می توان گفت نوعی هم زیستی فوتبالی مترقی را بین این دو شاهد بوده ایم.
چه بسا اگر یکی از این دو در دوره ی متمایزی از این تاریخ قرار می گرفت، تا این حد در این برهه از آنها یاد نمیشد.
اما چه کنیم که در این دنیا هر چیزی مشمول گذر زمان می شود؟
این دو نیز نهایتا فرا انسان هایی بودند که هر چند از دیگران کاملا حرفه ای تر زیسته اند اما در این سال ها به مرور شاهد افت بدنی، فیزیکی ، تکنیکی و فوتبالی آن ها بوده ایم.
انگار تنش های این رقابت شدید کم کم اثرات استهلاکی خودش را گذاشته است و دیگر نشانی از آن طراوت ، جنگندگی و چالاکی ای که از این دو در دو دهه ی اخیر شاهدش بودیم را در زمین فوتبال نمی بینیم .
لیونل مسی هر چند امسال فصل درخشان تری را سپری کرده است اما فراموش نکنیم که سال قبل و بعد از جدایی از بارسلونا بدترین آمار فوتبالی اش را در سال های اخیر ثبت کرد و حتی نامی از او در فهرست توپ طلا نبود .
از طرفی بخش مهمی از درخشش این فصلش را مدیون بازیکنان جوان تری چون امباپه و نیمار در تیم بوده است و این قضیه که لیونل مسی کم ترین میزان دوندگی در زمین فوتبال در در دو سال اخیر را ثبت کرده است ، غیر قابل انکار هست.
از طرفی باید به مصدومیت های طولانی ای که در دو سال اخیر با آن دست و پنجه نرم کرده است هم اشاره کرد.
از طرفی کریستیانو که با بازگشت دراماتیکش به منچستر یونایتد ، دنبال ماجراجویی و چالش های جدیدی بود، در فصل جدید هیچ ردی از آن مهاجم زهر دار که با تسلطش بر توپ و حرکات تکنیکی و شوت های قدرتمند و البته پرش ها و ضربات سر دقیقش یک تنه نتیجه را تغییر میداد ، ندارد و امسال بیش تر بازی ها را از روی نیمکت شروع کرده است .
حتی با وجود تلاش های خودش و مدیر برنامه هایش برای بازی در تیمی دیگر و در بالاترین سطح فوتبال دنیا (لیگ قهرمانان اروپا) به خاطر شرایط سنی اش موفق به انجام این کار نشد و هیچ باشگاهی حاضر نشد در این مقطع دستمزد مناسب او را پرداخت کند .
با این تفاسیر خواه ناخواه باید بپذیریم با حضور بازیکنان موثرتر و جدیدی هم چون ارلینگ هالند ، وینیسیوس جونیور ، کیلیان امباپه در سطح اول فوتبال که هر کدام ادعای دست یابی به توپ طلا در سال های آینده را دارند ، این دو کم کم باید به سقوط پادشاهی شان و سپردن آن به دست نام های ذکر شده فکر کنند ، هرچند جلوس نمونه ی این دو بر تخت جذاب و هیجان انگیز سلطنت فوتبال حداقل تا سال های سال بعید به نظر میرسد .
هر چه هست این دو زیباترین پادشاهی تاریخ در سرزمین فوتبال را پی ریزی کردند و هماره از آن ها به نیکی یاد خواهد شد .
کد خبر : ۱۱۶۱۳۸
0
۰
ارسال نظر