محمود احمدی‌نژاد: مردم هیچ‌وقت دست به خشونت نزدند

احمدی‌نژاد گفته «من معتقدم که مسائل کشورها باید با گفت‌و‌گو حل شود و نهایتاً مسائل طبق نظر ملّت باید انجام شود.»

محمود احمدی‌نژاد: مردم هیچ‌وقت دست به خشونت نزدند
کد خبر : ۱۲۷۳۶
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

روزاروز به نقل از کانال تلگرامی احمدی نژاد نوشت: احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با روزنامه ایتالیایی «لارپوبلیکا» با اشاره به موضوع سوریه گفته که «من با آقای بشار اسد دوست بودم و از موضع او در برابر اشغال کشورش حمایت می‌کردم. اما هنگامی که طرح خاورمیانه جدید ارائه شد، من با آقای ولید معلم وزیر سابق امور خارجه سوریه صحبت کردم».

احمدی‌نژاد روایت می‌کند که «به ولید معلم گفتم: کشور شما به زودی درگیر یک منازعه خواهد شد. من به او توصیه کردم دولت سوریه صبور باشد و از کشتن عناصر گروه‌های مسلح مهاجم اجتناب کند. اگر آنها شما را می‌کشند‌، شما آنها را نکشید زیرا این امر می‌تواند آغاز یک داستان بی‌پایان باشد».

او در ادامه گفته «توصیه‌های دوستانه من آن طور که باید مورد توجه قرار نگرفت و برخوردها گسترش یافت. وقتی بخشی از مردم سوریه در مقابل حاکمیت قرار گرفتند، من دیگر حمایت یا پشتیبانی انجام ندادم. البته حساب آنهایی که با داعش می‌جنگیدند حساب جداگانه ایست».

احمدی‌نژاد گفته «من معتقدم که مسائل کشورها باید با گفت‌و‌گو حل شود و نهایتاً مسائل طبق نظر ملّت باید انجام شود. منتهی این نظر من در سوریه مورد استقبال قرار نگرفت و به همین دلیل من سکوت کردم و موضعی نگرفتم».

بخوانید: حرف عجیب برجامی احمدی نژاد

صحبت‌های احمدی نژاد در مورد اعتراضات

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنانش گفته که «عدّه‌ای از مردم[پس از انتخابات ۸۸] معترض بودند امّا آن مردم هیچ‌وقت دست به خشونت نزدند بلکه نظرات خودشان را بیان کردند».

او در ادامه به توضیحات مقامات انتخاباتی اشاره کرده و مدعی شد «وقتی توضیحات داده شد، مردمی که اعتراض داشتند از خیابان‌ها کنار رفتند. اما آن گروه امنیتی مخالف دست به خشونت زد برای اینکه مسأله قابل حل نباشد».

احمدی‌نژاد با اشاره به اعتراضات ۱۳۹۶ و ۱۳۹۸ گفته «مردم اعتراض آرامی داشتند» و در ادامه مدعی شده «امّا آن گروه پیچیده امنیتی خشونت به خرج دادند تا هزینه مطالبات مردم را بالا ببرند».

بنا به ادعای احمدی‌نژاد این گروه مدنظرش، «نفوذی در بخش امنیتی کشور هستند»

کد خبر : ۱۲۷۳۶
0
۰
ارسال نظر