مجازات سلبریتی‌های فرانسه: حبس برای استفاده از فتوشاپ!

فرانسه نخستین کشور اروپایی خواهد بود که استفاده از هرگونه فیلتر، ادیت زیبایی بر روی تصاویر یا ویدیوها توسط برندها، سلبریتی‌ها، مدل‌ها، اینفلوئنسرها و… را منع خواهد کرد!

مجازات سلبریتی‌های فرانسه: حبس برای استفاده از فتوشاپ!
کد خبر : ۱۶۴۴۲۶
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

وقت صبح- طبق لایحه جدیدی که در مجلس سفلی ارائه شده است، هرگونه استفاده از برنامه‌های زیبایی و فیلتر بدون آن‌ که اعلام شود با مجازاتی نقدی و حبس همراه خواهد بود.

به گزارش گروه ترجمه وقت صبح، قانون جدید سختگیری بر محتوای ادیت شده توسط فرانسه بر سلبریتی های این کشور در فضای مجازی درحالی تصویب شد که فرانسه در سال ۲۰۱۷ نیز جز اولین کشورهایی بود که اعلام کرد برندها حق هیچگونه استفاده از روتوش بر روی پوست، مو و اندام مدل‌ها به خصوص مدل‌های زن را ندارند.
منع قانون استفاده از فتوشاپ در کشور فرانسه!

در قانون جدیدی که هفته قبل در مجلس سفلی ارائه شد، اگر برند و یا فردی که در شبکه‌های مجازی دارای فالورهای زیادی است تصاویر و ویدیوهای خود را در جهت کت‌فیش و گول زدن فالورهایشان ادیت کنند (زیباتر و بی‌نقص‌تر کنند) چنانچه در کپشن/استوری/سایت و.. قید نشود که محتوای آن‌ها ادیت شده است، بازداشت و جریمه خواهند شد.

طبق این قوانین علت سختگیری و کنترل بر محتوای منتشر شده به دلیل عدم آسیب رسیدن به زنان به خصوص قشر جوان جامعه می‌باشد.

ذهنیت غلط

«برونو لو ماری»، وزیر اقتصاد و بازرگانی در مجلس حین ارائه رای خود گفت:

« اینفلوئنسرها با انتشار ویدیوها و تصاویری که ادیت شده‌ است باعث ایجاد ذهنیتی اشتباه از بی‌نقص بودن در افکار نسل جوان ما شده‌اند، آن‌ها اعتماد بنفس و خودباوری زنان، مردان و نسل جوان را هدف گرفته‌اند.»

منع قانون استفاده از فتوشاپ در کشور فرانسه!

طبق لایحه مذکور، به گزارش وقت صبح سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها باید از قوانینی که برای رسانه‌های معمولی وضع شده پیروی کنند، در کنار این موارد آنها باید برچسب‌های «هشدار سلامتی» را نیز بر روی پست‌هایی که حاوی موادی مانند شکر و نمک زیاد است نیز درج کنند.

تصاویر فیلتر‌دار یا فتوشاپ شده‌ای که برای ترویج کالاها به کار می‌رود نیز باید حتما برچسب «ادیت شده» داشته باشند.

کد خبر : ۱۶۴۴۲۶
0
۰
ارسال نظر