ماندگاری 3 عارضه مهم ویروس کرونا پس از بهبود بیمار

در بیش از ۷۵ درصد افراد مبتلا به بیماری کووید-۱۹ حداقل شش ماه پس از آلوده شدن به ویروس، حداقل یک مورد از علائم بیماری مشاهده می شود. خستگی و ضعف عضلانی شایع ترین علائم مداوم است که بیش از ۶۰ درصد شرکت کنندگان در این مطالعه را تحت تاثیر قرار داده است.

ماندگاری 3 عارضه مهم ویروس کرونا پس از بهبود بیمار
کد خبر : ۳۸۰۲
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

خستگی، مشکلات تنفسی و مشکلات خُلقی و روانی از جمله عوارضی است که ماهها پس از بهبودی بیماری کووید-۱۹ ادامه پیدا می کنند.

پزشکان در بررسی های جدید خود اظهار داشتند: در بیش از ۷۵ درصد افراد مبتلا به بیماری کووید-۱۹ حداقل شش ماه پس از آلوده شدن به ویروس، حداقل یک مورد از علائم بیماری مشاهده می شود.

اطلاعات موجود نشان می دهد: خستگی و ضعف عضلانی شایع ترین علائم مداوم است که بیش از ۶۰ درصد شرکت کنندگان در این مطالعه را تحت تاثیر قرار داده است. علاوه بر این، از هر چهار شرکت کننده یک نفر با مشکلات خواب یا علائم اضطراب یا افسردگی ماه ها پس از تشخیص کروناویروس مواجه بوده است.

پزشکان اظهار داشتند: از آنجا که کووید-۱۹ بیماری جدیدی است در حال درک و شناخت برخی از تاثیرات طولانی مدت آن بر سلامت بیماران هستیم.

به گفته محققان تجزیه و تحلیلها نشان می دهد که اکثر بیماران پس از خروج از بیمارستان حداقل با برخی از علائم کروناویروس مواجه هستند که تاکید کننده نیاز به مراقبت های پس از بیمارستان به ویژه برای افرادی است که عفونت های شدید را تجربه می کنند.

در چندین مطالعه عوارض طولانی مدت بیماری کووید-۱۹ تایید شده اما تحقیقات جدید نشان می دهد که این مشکلات حتی افرادی را که به نوع خفیف بیماری نیز مبتلا هستند درگیر می کند.

منبع: ایسنا

کد خبر : ۳۸۰۲
0
۰
ارسال نظر