مالک توییتر به دنبال خرید باشگاه منچستر!

مالک تسلا و توئیتر اتفاقات پیرامون فروش منچستریونایتد را به خوبی زیر نظر دارد، ولی آیا او مالک گران‌قیمت‌ترین باشگاه فوتبال جهان خواهد شد؟

مالک توییتر به دنبال خرید باشگاه منچستر!
کد خبر : ۱۴۹۱۳۸
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از خبرورزشی؛ ایلان ماسک عاشق پول و دیوانگی است. او منچستریونایتد را هم دوست دارد و یکی از معدود افرادی است که قدرت خرید این باشگاه را دارد.

به گفته منابع، اعتقاد بر این است که این غول فناوری میلیاردر از نزدیک اوضاع را زیر نظر دارد و حواسش جمع است که فرصتی را از دست ندهد. با نزدیک شدن به روز جمعه که آخرین روز برای مناقصه‌هاست، آیا دومین فرد ثروتمند جهان به گفته فوربس قصد دارد تا بزرگ‌ترین باشگاه جهان را بخرد؟

قدرت و نفوذ ایلان ماسک برای خرید منچستر

مشخص است که ده‌ها نفر برای خرید باشگاه مشتاقند و توافق‌نامه‌های محرمانه را امضا کرده‌اند که به آنها امکان دسترسی به «اتاق داده» را می‌دهد.

در میان آنها تعدادی از احزاب از عربستان سعودی، مستقل از کسانی که صاحب نیوکاسل یونایتد هستند، هم وجود دارد. اما هیچکسی به اندازه ایلان ماسک قدرت و نفوذ ندارد.

او یک بار با توئیتی که در آن علاقه‌اش به خرید یونایتد را ابراز کرده بود، جهان را به هم ریخت و بعد مجدداً توئیت کرد و نوشت «شوخی کردم!».

طبق آخرین بررسی‌ها، ثروت ماسک ۱۵۷ میلیارد پوند تخمین زده شده است. هم جیبش به اندازه کافی عمیق است و هم نفوذ کافی را دارد. یونایتد در توئیتر ۳۴٫۹ میلیون دنبال‌کننده دارد و ایلان ماسک ۱۲۸٫۹ میلیون دنبال‌کننده.

در ماه آگوست که هواداران یونایتد در حال برنامه‌ریزی بودند تا قبل از بازی خانگی با لیورپول علیه خانواده گلیزر تظاهرات اعتراضی داشته باشند، ماسک توئیت کرد: «من منچستریونایتد را می‌خرم».

خیلی از هواداران شیاطین سرخ از این ایده خوششان آمد و با اینکه او کمی بعد نوشت که فقط شوخی کرده، اما توجه خیلی‌ها را به خود جلب کرده بود. ماسک بعداً اضافه کرد:

«اگر قرار باشد تیم داشته باشم، آن تیم منچستریونایتد خواهد بود. آنها از کودکی تیم مورد علاقه من بودند» باورش آسان است.

عشق به منچستر

ماسک در آفریقای جنوبی متولد شد و تا ۱۸ سالگی آنجا ماند. او شاهد حضور جهانی منچستریونایتد بوده است.

ایلان به عنوان مالک توئیتر دیده که تعداد کمی از افراد و نهادها به اندازه منچستریوتایند کلیک و هیجان و واکنش و علاقه تولید می‌کنند.

او همچنین به خوبی از قدرت یونایتد در منچستر و فراتر از آن آگاه است. در واقع مقاومت در برابر یک پروژه جدید و فرصتی برای در کسب درآمد بیشتر ممکن است دشوار باشد.

شش ماهی که از توئیت او گذشت آسان نبود. ماه گذشته، طبق کتاب رکوردهای جهانی گینس، ماسک با کاهش تقریبی ۱۵۰ میلیارد پوند از ثروتش از ماه نوامبر، رکورد جهانی بزرگترین از دست دادن ثروت شخصی تاریخ را شکست.

این اتفاق تا حد زیادی به دلیل عملکرد ضعیف سهام تسلا رخ داد. صرف نظر از اینها، با توجه به اینکه گلیزرها حدود ۶ میلیارد پوند برای فروش منچستریونایتد می‌خواهند و برخی از افراد ارزش باشگاه را حدود ۴٫۵ میلیارد پوند می‌دانند، پرداخت هزینه خرید باشگاه و دو میلیارد پوند اضافه‌ای که برای بازسازی اولدترافورد و یا ساخت یک استادیوم جدید مورد نیاز است، برای او مشکل نخواهد بود.

هر رقمی بیشتر از ۳٫۷۶ میلیارد پوند، که سال گذشته برای دنور برونکوس در لیگ NFL پرداخت شد، یونایتد را به گران‌ترین تیم ورزشی جهان تبدیل می‌کند.

رقیب قطری

هفته گذشته خبرگزاری‌ها اعلام کردند که گروهی قطری هم برای خرید یونایتد پیشنهادی ارائه می‌دهد که به گفته خودشان قوی‌ترین بسته پیشنهادی خواهد بود و رد کردن پیشنهادشان به شدت دشوار است.

انتظار می‌رود چهار رقیب دیگر هم برای ایلان ماسک وجود داشته باشد. یکی از این افراد ثروتمندترین مرد بریتانیا، سر جیم رتکلیف است.

او که هوادار پر و پا قرص یونایتد و رئیس کمپانی پتروشیمی اینئوس است قبلاً پیشنهاد خود را ارائه کرده و بانک‌ها را برای حمایت از پیشنهاد خود به صف کرده است. ثروت رتکلیف در سال ۲۰۱۸ در حدود ۲۱ میلیارد پوند ذکر شد. مشتریان دیگر از آمریکا و آسیا هستند.

اگر ماسک تصمیم به مشارکت بگیرد بازی تغییر خواهد کرد. مشارکت او قضیه را جذاب‌تر هم می‌کند. او طی همین مدت کوتاهی که توئیتر را خریده شور و حال بیشتری به این پلتفرم تزریق کرده است. ماسک، جف بزوس آمازون و سایر میلیاردرهای دنیای فناوری موضوع تعدادی از رمان‌های جدید هستند که نویسندگان‌شان مجذوب نحوه صعود آنها به صدر فهرست‌ ثروتمندترین‌های کره زمین شده‌اند.

با این حال، داستان بعدی او ممکن است جذاب‌ترین داستان باشد.

کد خبر : ۱۴۹۱۳۸
0
۰
ارسال نظر