مادری که بعد زایمان بچه هایش را می خورد!

احتمالا با خواندن این تیتر تعجب کرده اید، اما این موضوع حقیقت دارد برخی مادران در زمانی که مجبور باشند فرزند خود را می خورند. مادری که بچه هایش را زنده زنده میخورد!

مادری که بعد زایمان بچه هایش را می خورد!
کد خبر : ۷۸۰۸۷
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح ، شاید با خواندن این تیتر خیلی تعجب کرده باشید اما این قضیه در طبیعت اتفاق می‌ افتد. بعضی از حیوانات هستند که فرزندان شان را می خورند و این یک مکانیزم طبیعی در آن ها است. البته گاهی اوقات این اتفاق تحت شرایط محیطی خاص رخ می دهد.

خرس قطبی

خرس قطبی جزء آن دسته از حیواناتی است که تحت تاثیر تغییرات آب و هوا قرار می گیرد. در واقع تغییرات آب و هوا می‌ تواند عاملی برای این باشد تا فرزندان خودش را بخورد و زنده بماند. به طور مثال زمانی که دمای هوا متناسب با شرایط زندگی او نباشد و نتواند به اندازه کافی غذا پیدا کند، احتمال خوردن فرزندانش وجود دارد که معمولا این اتفاق بیشتر در فصل بهار و تابستان رخ می دهد؛ حتی ممکن است خرس قطبی نر که خیلی هم بزرگ شده است، خرس های قطبی ماده را نیز بخورد.

کوسه ببری شنی

این حیوان از زمانی که متولد می‌ شود با خانواده و خواهر و برادرش مشکل دارد و همیشه با آن ها در جنگ و ستیز است. مادر این کوسه ها زمانی هم که فرزندانش را به دنیا می آورد، ممکن است در شرایط مختلف بخواهد که آن ها را بخورد، حتی زمانی که این کوسه ها تازه به دنیا آمده اند. مهم‌ تر این که انواع ماده این کوسه ممکن است که با چند کوسه جفت گیری کند و تخم های بسیار زیادی داشته باشد و بعد از تولد؛ تعدادی از آن ها را بخورد.

مرغ

مرغ ها پرندگان بسیار خوشمزه ای هستند که ما در غذاهای روزانه از گوشت آن ها استفاده می کنیم اما جالب است بدانید که شاید بعضی از مرغ ها برای رساندن کلسیم به بدن، فرزندان خودشان را بخورند. البته زمانی که بچه ها داخل تخم هستند و هنوز جوجه نشده اند و بیرون نیامده اند. زمانی این اتفاق می‌ افتد که آن ها از کمبود کلسیم شدید رنج ببرند. کمبود کلسیم باعث می شود؛ تخم هایی که گذاشته اند شکننده شوند و آن ها از آمدن جوجه ناامید باشند و در نتیجه تخم ها را خودشان می‌ خورند.

سگ دشتی

سگ دشتی هم جزوِ آن دسته از حیواناتی است که خودش بچه هایش را می کشد و آن ها را می خورد؛ حتی ممکن است که این اتفاق را برای بچه فرزندانش یعنی نوه های خودش هم انجام دهد. به عقیده خود این حیوانات، این کار برای این انجام می‌ شود که بتوانند زنده بمانند و نسلشان را ادامه دهند.

شیر

شیر نماد قدرت در بین حیوانات دیگر است اما جالب است بدانید که گاهی اوقات برای نشان دادن قدرت خود و غرور زیادش‌، ممکن است فرزندانش را هم بخورد. این موضوع ممکن است در مورد همسرش هم انجام شود؛ یعنی ممکن است به خاطر شرایط خاص و نشان دادن قدرتش، خودش مادر بچه ها را نیز بکشد و بخورد.

شامپانزه

جالب است بدانید شامپانزه های بازیگوش گاهی اوقات برای نشان دادن قدرت خود و رقابت با حیوانات دیگر ممکن است که فرزندان خودشان را نیز بخورند و این اتفاق زمانی رخ می‌ دهد که آنها به شدت بر سر به دست آوردن غذا در گیر هستند و گرسنه می باشند و ممکن است که به خاطر گرسنگی زیاد و کنترل شرایط، نوزاد خود را نیز از بین ببرند و بخورند.
ماهی بلنی

این ماهی ها مسئولیت خود را زمانی که پدر یا مادر می شوند، خیلی خوب انجام می دهند. مادر آن ها باید روی تعداد زیادی تخم بخوابد تا فرزندانش به دنیا بیایند. در همان زمان ها است که ماهی نر هم از آن ها محافظت می کند و برایشان غذا فراهم می کند اما اگر این تخم ها به اندازه کافی بزرگ نشوند‌، ماهی نر کلافه می شود و به اندازه کافی صبر نمی کند و فرزندش را می خورد.

کد خبر : ۷۸۰۸۷
0
۰
ارسال نظر