ماجرای گردنبند طبی “پیروز” برملاء شد!

امروز عکسی از پیروز یوز پلنگ ایرانی با گردنبند طبی در فضای مجای منتشر شده و همه را نگران کرده است. ماجرای این گردنبند چیست؟

ماجرای گردنبند طبی “پیروز” برملاء شد!
کد خبر : ۱۳۷۶۱۹
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از عصر ایران؛ انتشار تصویر پیروز درحالیکه گردنبندی دور گردنش بسته شده، موجب نگرانی تعدادی از شهروندان و علاقه مندان این حیوان شده است و به گفته مسوولان پیروز مشکل گوارش و دفع دارد.

علیرضا شهرداری تیمارگر پیروز در گفت و گو به عصر ایران درباره آخرین عکس منتشرشده از پیروز در فضای مجازی می گوید: پیروز از ابتدای تولد مشکل گوارشی داشته و گاهی دفع برای او سخت و مشکلش جدی تر می شود.

بیشتر بخوانید: وضعیت توله‌یوز محبوب ایرانی نگران کننده شد!

پیروز در چنین شرایطی پشتش را لیس می زند و این باعث زخم روی مقعدش می شود. در این شرایط پماد روی مقعدش می مالیم و به مدت یک ساعت گردنبند می بندیم تا خودش را لیس نزند. بعد یک ساعت هم گردنبند را باز می کنیم.

شهرداری می گوید: ما هیچ وقت نگفتیم پیروز در بهترین حالت ممکن است. همیشه تاکید کردیم که هنوز با او چالش داریم و هنوز به سلامت کاملی که ما می خواهیم نرسیده است.

مشکل پیروز چیست؟

تیمارگر پیروز در پاسخ به این پرسش که آیا پیروز به جز مشکل دفع مسئله ای دیگری دارد یا خیر؟ می گوید: در حال حاضر مشکلی جز این ندارد. طی دو تا سه ماه گذشته هم تنها مشکل پیروز دفع بوده است. پماد هم گاهی استفاده می شود بستگی به شرایط پیروز و وضعیت گوارش و دفع او دارد.

شهرداری با اشاره به اینکه پیروز از ابتدا مشکلاتی داشته، می گوید: من تجربه اولین شیر دادن به آذر و توران ( دو یوز ماده پیدا شده در منطقه توران) را دارم وقتی با پیروز مقایسه می کنم می بینم که پیروز از ابتدا مشکلاتی داشته است.

پیروز اردیبهشت سال 1401، به همراه دو برادر در شرایط اسارت به دنیا آمد. دو برادر او تلف شدند و پیروز تنها فرزند ایران و فیروز است که هنوز زنده مانده.

کد خبر : ۱۳۷۶۱۹
0
۰
ارسال نظر