ماجرای کشف جسد کودکان با قلب‌های کنده شده چیست؟

باستان‌شناسان می‌گویند که بقایای ده‌ها قربانی کودک در پرو کشف شده است و بسیاری دیگر احتمالاً در انتظار کشف هستند.

ماجرای کشف جسد کودکان با قلب‌های کنده شده چیست؟
کد خبر : ۱۴۱۸۱۴
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح ، به نقل از خبر آنلاین، گابریل پریتو، استادیار انسان‌شناسی در دانشگاه فلوریدا که حفاری‌ها را در پامپا لا کروز، مکانی در نزدیکی هوانچاکو، که بقایای آن‌ها در آن پیدا شد، هدایت می‌کند، گفت: اسکلت‌ها شواهدی را نشان می‌دهند که قلب کودکان برداشته شده است.

پریتو گفت که تمام ۷۶ اسکلت دارای یک «برش عرضی تمیز بر روی جناغ سینه» بودند، که نشان می‌دهد «آن‌ها احتمالا قفسه سینه را باز کرده‌اند و سپس احتمالا قلب را بیرون آورده اند.»

پریتو در ایمیلی به لایو ساینس گفت: «آن‌ها در یک موقعیت گسترده دفن شدند، با پاها به سمت شرق. آن‌ها در بالای یک تپه مصنوعی دفن شدند. مشخص نیست چرا قربانیان در این مکان قرار گرفته اند. پریتو گفت: «ما فکر می‌کردیم که این منطقه و به ویژه تپه، عاری از قربانی کردن کودکان چیمو است، اما برعکس آن را دریافتیم.»

کشف جسدهای کودکان

چندین سال است که حفاری در پامپا لا کروز در حال انجام است. تاکنون ۳۲۳ قربانی کودک در این مکان پیدا شده‌اند و ۱۳۷ قربانی کودک و سه بزرگسال دیگر در یک مکان نزدیک به نام لاس لاماس پیدا شده اند. این بقایا هم نشان می‌دهد که قلب بچه‌ها کنده شده بود.

پریتو گفت که بر اساس یافته‌های باستان‌شناسی که تاکنون کشف شده است، احتمالاً تعداد زیادی قربانی کودک در نزدیکی هوانچاکو در انتظار کشف هستند. او گفت: «ممکن است بیش از ۱۰۰۰ قربانی باشد، هر چقدر هم که دیوانه به نظر برسد.»

بیشتر بخوانید:

خالق نقاشی بامزه کودکان با هوش مصنوعی تهدید به قتل شد!

تماشای خشونت چه بلایی سر کودکان می‌آورد

پریتو گفت که باید روی ۷۶ اسکلت کشف شده با رادیوکربن تحقیقاتی انجام شود، اما قربانیانی که قبلاً در پامپا لا کروز پیدا شده بودند بین سال‌های ۱۱۰۰ تا ۱۲۰۰ پس از میلاد مسیح بودند.

پریتو گفت که چرا چیموها در چنین مقیاس وسیعی در این منطقه قربانی می‌کردند، مشخص نیست، اما چیموها همچنین یک سیستم آبیاری مصنوعی و مزارع کشاورزی جدید در آن نزدیکی ساختند، و برخی از قربانی‌ها ممکن است برای «تقدس» انجام شده باشد.

جسد کودکان با قلب‌های کنده شده کشف شده بود.

سابقه طولانی

ریچارد ساتر، استاد مردم‌شناسی در دانشگاه پوردو فورت وین، که بخشی از تیمی است که در هوانچاکو کار می‌کند، گفت: افرادی که در هزاره اول پس از میلاد در هوانچاکو زندگی می‌کردند، قربانی‌های انسانی نیز در این منطقه انجام دادند.

ساتر در ایمیلی گفت که این بدان معناست که چیمو ممکن است تمرین طولانی مدتی را در این منطقه انجام داده باشد.

چرا کودکان قربانی شدند؟

محققانی که در کاوش‌ها شرکت نداشتند به Live Science گفتند که یافته‌های Huanchaco مهم هستند.

پیتر اِککوت، استاد هنر و باستان‌شناسی پیش از کلمبیا در دانشگاه آزاد بروکسل در بلژیک، به لایو ساینس گفت: در حالی که موارد دیگری از قربانی کردن کودکان در منطقه آند شناخته شده است، «البته آنچه در اینجا قابل توجه است مقیاس است.»

ایکخوت گفت که پاسخ به این سوال که چرا این کودکان قربانی شده‌اند، دشوار است. Eeckhout گفت که مشکلات مربوط به تغییرات آب و هوایی یا محیطی که ممکن است کشاورزی در این منطقه را مختل کرده باشد، می‌تواند در این قربانی نقش داشته باشد.

کاترین گیتر، زیست باستان‌شناس مستقل، در ایمیلی به لایو ساینس گفت: «این یک سایت شگفت‌انگیز با پتانسیل برای کمک به درک بهتر آنچه در این زمان از ماقبل تاریخ در حال وقوع است، است.

جسد کودکان با قلب‌های کنده شده کشف شده است.

واکنش فرهنگی

«من فکر می‌کنم دلیل قربانی‌ها احتمالاً به نوعی به واکنش فرهنگی به تغییرات محیطی مرتبط بود که تحولات فرهنگی قابل توجهی را به همراه داشت.

برای مثال، ممکن است با رویدادهای زیست‌محیطی مانند ال نینو مرتبط باشد.» او گفت که آب گرم در اقیانوس آرام به آمریکای جنوبی نزدیک‌تر می‌شود و باعث تغییرات آب و هوا می‌شود.

این تیم از وزارت فرهنگ پرو درخواست مجوز برای انتقال برخی از نمونه‌ها به خارج از کشور می‌کند تا نمونه‌ها برای تعیین تاریخ دقیق‌تر آزمایش شوند.

کد خبر : ۱۴۱۸۱۴
0
۰
ارسال نظر