ماجرای ورود باند سارقان مسلح به خانه تهرانی ها

رییس باند سارقان مسلح که به خانه تهرانی ها دستبرد می زدند همراه یک زن خلافکار دستگیر شد.

ماجرای ورود باند سارقان مسلح به خانه تهرانی ها
کد خبر : ۱۵۰۵۳
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از رکنا؛ رییس باند حمید که پس از آزادی این باند خشن را برای سرقت راه اندازی کرده بود دستگیر شد.

سردار "علیرضا لطفی" رییس پلیس آگاهی تهران گفت: چندی قبل مرد جوانی در تماس با پلیس 110 از سرقت خانه اش توسط 4 مرد شکایت و اظهار کرد، ساعت حدود 8:30 دقیقه شب در حالی که پدر و مادر سالخورده ام در خانه شان در محدوده خیابان "ولنجک" حضور داشتند، 4 سارق با تخریب در ورودی وارد خانه شدند و یک کیلو طلا، مقداری پول و تعدادی از وسایل با ارزش خانه را به سرقت بردند.

شناسایی سارقان خشن از خانه زوج پیر

وی عنوان کرد: به دنبال اعلام این خبر، کارآگاهان اداره 17 پلیس آگاهی تهران وارد عمل شدند و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سارقان خشن را آغاز و در بررسی های از محل سرقت و جغرافیای محل حادثه، تصویر غیر واضحی از سارقان و خودروی آنها به دست آمد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: از آنجایی که احتمال می رفت اعضای این باند سرقت های مشابه دیگری را هم مرتکب شده باشند، کارآگاهان به سراغ گزارش سرقت از خانه های تهران رفتند.

بیشتر بخوانید: قاتلی که با بادی‎گاردهای کرایه‌ای

با بررسی پرونده های مشابه و تصاویری که دوربین های مداربسته محل این سرقت ها گرفته شده بود، موفق به شناسایی یکی از سارقان حرفه ای خانه شدند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: با بدست آمدن هویت سارق جوان به نام "حمید"، کارآگاهان در ادامه بررسی ها دریافتند وی پس از آزادی از زندان باند جدیدی را تشکیل داده و نام خودش را نیز در این باند گذاشته است.

انهدام باند حمید در تهران

سردار لطفی ادامه داد: وی و اعضای باندش که به صورت 4 یا 5 نفره راهی خانه ها می شدند، در بعضی از سرقت ها از سلاح گرم استفاده کرده بودند و سرقت هایشان را در تهران و چند استان دیگر مرتکب شده بودند.

وی با اشاره به اینکه اعضای این باند با خودرو های سرقتی، در صحنه سرقت حاضر می شدند، اضافه کرد: تحقیقات کارآگاهان پلیس ادامه داشت تا اینکه مخفیگاه سردسته این باند در محدوده شهرستان "فردیس" شناسایی شد و از آنجایی که اعضای این باند مجهز به سلاح گرم بودند، مخفیگاه متهم به صورت نامحسوس تحت کنترل در آمد.

دستگیری رییس باند با زن خلافکار

رئیس پلیس آگاهی تهران توضیح داد: مراقب های ویژه پلیسی ادامه داشت تا اینکه با هماهنگی های قضائی، "حمید" به همراه زن جوانی به نام مهناز که او نیز در خصوص فروش اموال سرقتی با سردسته باند همکاری داشت، در عملیات یپلیسی بازداشت شد.

این مقام ارشد پلیسی یادآور شد: در بازرسی از مخفیگاه متهم، مقدار زیادی اموال مسروقه به ارزش تقریبی بیش از 20 میلیارد ریال، به همراه یک قبضه سلاح جنگی با 14فشنگ کشف و هر 2 متهم به همراه اموال مشکوفه به پلیس آگاهی تهران انتقال یافتند.

سردار لطفی ادامه داد: سر کرده باند پس از انتقال به اداره هفدهم این پلیس به 100 فقره سرقت با همکاری سایر همدستانش معترف و اظهار کرد، در بعضی از سرقت ها از سلاح گرم و سرد استفاده می کردند.

وی در پایان گفت: تحقیقات برای دستگیری سایر اعضای این باند و کشف جزئیات پرونده ها ادامه دارد

کد خبر : ۱۵۰۵۳
0
۰
ارسال نظر