ماجرای جالب ازدواج بازیگری که تغییر جنسیت داد

سامان ارسطو، بازیگر سینمای ایران یک ترنسکشوال بود و در سن 41 سالگی تغییر جنسیت داد؛ ماجرای ازدواج او را می خوانید.

ماجرای جالب ازدواج بازیگری که تغییر جنسیت داد
کد خبر : ۱۰۳۸۴۴
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از نیک صالحی؛ ماجرای تغییر جنسیت شهره لرستانی طی هفته های گذشته سرو صدای زیادی به پا کرد. او اولین بازیگری نبود که عمل تطبیق جنسیت انجام داد. فرزانه ارسطو بازیگر ایرانی نیز چند سال پیش این عمل را انجام داد.

در ادامه می خواهیم ماجرای ازدواج فرزانه ارسطو را برای شما قرار دهیم.

ماجرای ازدواج فرزانه ارسطو

شهره لرستانی تنها بازیگری نبوده که تطبیق جنسیت داده است و سال‌ها قبل از فاش شدن تطبیق جنسیت مازیار لرستانی یکی دیگر از بازیگران معروف زن این عمل را انجام داده است. و حالا به عنوان بازیگر مرد در عرصه هنری به فعالیت خود ادامه می‌دهد و دوباره تشکیل خانواده داده است.

سامان ارسطو، بازیگر معروف سینمای ایران یکبار در ۲۴ سالگی به اصرار خانواده ازدواج کرد و بعد از یک روز زندگی با شوهر، از او جدا شد.

او یک ترنسکشوال بوده که در سال ۱۳۸۷، در سن ۴۱ سالگی، تغییر جنسیت داد و از آن پس نام خود را از فرزانه به سامان تغییر داد.

او در یکی از مصاحبه هایش گفته است که از همان شش یا هفت سالگی متوجه تفاوتم با دختر بچه‌های دیگر شدم و هیچ وقت مانند آن‌ها کفش پاشنه بلند و پیراهن نپوشیدم. اما ترس از تنها شدن باعث شد که به تغییر جنسیت فکر نکنم. تا اینکه در سال ۱۳۸۷، در ۴۱ سالگی بالاخره تصمیمم را گرفتم و با کمک دوستانم در داخل ایران عمل‌های تطبیق جنسیت را انجام دادم.

هزینه عمل تطبیق جنسیت

سامان ارسطو درباره هزینه جراحی‌اش اینگونه توضیح داده است: دو تا جراحی اولم نزدیک به ۹ میلیون تومان هزینه داشت که با کمک مهتاب کرامتی و پادرمیانی‌هایش به ۴۰۰ هزار تومان رسید و این واقعاً کمک بزرگی بود که هیچ‌وقت فراموش نمی‌کنم.

جراحی دوم که مهم‌ترین و اصلی‌ترین جراحی بود پول زیادی می‌خواست؛ چیزی حدود ۲۰ میلیون تومان که با کمک ۳۰ نفر از همکارانم این مبلغ تهیه شد.

با همسرم اسم جدید انتخاب کردیم!

سامان ارسطو در پاسخ به این سوال که چطور از فرزانه به سامان رسیدید، تاکید می‌کند: وقتی تغییر جنسیت دادم، با همسرم اسم‌هایی مثل فرزین، بردیا و سامان را انتخاب کردیم، هرکدام را چند روز صدا زدیم. سامان بیشتر از همه این‌ها به من می‌آمد و دوستش داشتم.

سال ۸۷ با همسرم نامزد کردیم، ۹ تیر ۸۸ تاریخ عقدمان بود و اردیبهشت ۹۰ از هم جدا شدیم. قسمت این بود که اینطوری زندگی کنم. ​سامان ارسطو در سال ۱۳۹۴ مجددا ازدواج کرد.

علاوه بر این هنرمند، افراد دیگری نیز در فرهنگ و هنر کشورمان هستند که تطبیق جنسیت را برای افزایش کیفیت زندگی‌شان انتخاب کرده اند.

کد خبر : ۱۰۳۸۴۴
0
۰
ارسال نظر