ماجرای بیمارستان کودکان اکبر مشهد چیست؟ فوت 101 کودک!

بیمارستان کودکان اکبر مشهد که مرکز کرونایی استان خراسان رضوی است از اسفند گذشته با 101 کودک فوت شده رو به رو شده است.

ماجرای بیمارستان کودکان اکبر مشهد چیست؟ فوت 101 کودک!
کد خبر : ۷۶۴۴
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گفته رئیس بخش ICU کرونای بیمارستان اکبر مشهد آمار بستری کودکان از اسفند ماه سال گذشته تاکنون در آنجا ۱۱۷۹ کودک است که از بین کودکان بستری شده تا کنون ۱۰۱ نفر فوت کردند. بیمارستان کودکان اکبر مشهد مرکز کرونایی استان خراسان رضوی است.

رئیس بخش ICU کرونای بیمارستان اکبر مشهد در خصوص تاثیر کرونا بر رشد کودکان گفت: هنوز مطالعه دقیقی در این زمینه صورت نگرفته است که کرونا چه تاثیری در رشد کودکان داشته است.

وی با اشاره به نگرانی سازمان جهانی بهداشت در خصوص کرونای کودکان گفت: عدم تحرک کودکان و قرنطینه کردن آن‌ها خطر چاقی کودکان را تشدید می‌کند. آموزش و پرورش به طور جدی از پارسال طرحی را برای مبارزه با چاقی کودکان پیگیری می‌کند.

رئیس بخش ICU کرونای بیمارستان اکبر مشهد با اشاره به اینکه مرگ و میر کرونا در کودکان حدود سه درصد از کل بستری‌ها در خراسان رضوی بوده است، افزود: فوت در کودکان به دو علت اتفاق می‌افتد؛ اولین علت درگیری‌های قلبی و عروقی و علت دوم فوت کودکان، بیماری زمینه‌ای است.

انتقال کرونا به کودکان

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ درصد انتقال ویروس به متخصصان اطفال دانشگاه علوم پزشکی از طریق ارتباط با کودکان است، عنوان کرد: عموما بیشترین مرگ در کودکان به دلیل درگیری قلبی، ریوی، کبدی و بیماری‌های متوالی است.

خادمی با بیان اینکه در حال حاضر واکسیناسیون روی کودکان در دنیا انجام نمی‌شود، خاطرنشان کرد: در پیک اول، بیشتر کودکان پنج تا ۱۰ سال مبتلا به کرونا شدند که در همه دنیا هم به این صورت بوده است و در اواخر آبان ماه که پیک مرگ و میر بوده است، کودکان شیرخواره مبتلا به کرونای تنفسی می‌شدند.

وی در مورد انتقال ویروس کرونا عنوان کرد: شستن کالاها لزومی ندارد زیرا انتقال از اجسام اصلا ثابت نشده است. روی اجسام ویروس‌های اندکی وجود دارد. در حالی که وجود حداقل ۱۰ هزار ویروس برای انتقال ویروس الزامی است.

دکتر مسعود شهابیان، متخصص طب اورژانس، در ادامه این مراسم اظهار کرد: در یک مقاله‌ای که دو یا سه ماه پیش در مجله نیچر چاپ شده بود، نکته جالبی در مورد انتقال بیماری کرونا بیان شده بود. با توجه به این مقاله دورهمی‌های خانوادگی ۸۳ درصد موجب انتقال بیماری می‌شود. عامل اصلی انتقال بیماری در دورهمی‌های خانوادگی است. همچنین ترس از بیماری‌ای که از بین رفته است، خیلی شرایط شیوع را حاد کرده است.

شهابیان خاطرنشان کرد: کودکان خوشبختانه درگیری‌های خیلی خفیفی با کرونا دارند. براساس مطالعات منتشرشده بیماری کووید ۱۹ در اطفال به صورت تب خفیف یک یا دو روزه است که در اورژانس هم این موارد زیاد مشاهده می‌شود.

منبع: ایسنا

کد خبر : ۷۶۴۴
0
۰
ارسال نظر