“قیمه به” غذای فوق العاده خوش عطر و طعم شیرازی

قیمه به یک غذای شیرین است که به همراه شکر، میوه ی «به» هم مسئولیت این طعم شیرین را به عهده گرفته است! به جز شکر و «به» مواد دیگری مثل گوشت، زعفران، پیاز و ادویه هم در این غذا به کار می رود.

“قیمه به” غذای فوق العاده خوش عطر و طعم شیرازی
کد خبر : ۸۴۹۹۵
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح ، طعم «به» پخته در قیمه به منحصربفرد و خوشمزه است و مطمئناً از طعم بینظیر آن خوشتان می آید. این غذا را می توانید برای مجالس و مهمانی ها درست کنید.

مواد لازم برای ۴ نفر

گوشت خورشتی: ۲۰۰ گرم

لپه: ۱ پیمانه

به: ۲ عدد بزرگ

پیاز: ۱ عدد بزرگ

رب گوجه‌فرنگی: ۲ قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده: به میزان لازم

کره: ۴۰ گرم

لیمو ترش: ۲ عدد

زردچوبه، ادویه‌ی گوشت، دارچین، فلفل سیاه و نمک: به میزان لازم

طرز تهیه:

لپه را شسته، در قابلمه بریزید و همراه با مقداری آب بپزید.

پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کنید و با مقداری روغن در یک تابه‌ی دیواره بلند تفت دهید تا طلایی و سبک شود. سپس گوشت را اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ آن عوض کند.

ادویه‌ی گوشت، زردچوبه، فلفل سیاه، نیمی از دارچین را اضافه کنید و تفت دهید. کمی بعد آب جوش را تا جایی اضافه کنید که روی گوشت را بگیرد. سپس اجازه دهید با درب بسته به مدت تقریبا ۲ ساعت بپزد.

در نیمه‌های زمان پخت گوشت، به را با پوست، به شکل دلخواه برش بزنید و به همراه کره و مابقی دارچین تفت دهید و کنار بگذارید.

بعد از خارج کردن به از تابه، رب گوجه فرنگی را در همان تابه تفت دهید تا بوی خامی آن از بین برود.

وقتی گوشت کاملا پخت، رب گوجه‌فرنگی تفت داده و لپه‌ی پخته و آبکش شده را به آن اضافه کنید. در این مرحله با احتیاط به خورش آب جوش اضافه کنید تا به غلظت دلخواه برسید.

نمک، زعفران و آب لیمو ترش را هم اضافه کنید و اجازه دهید خورش، به جوش برسد.

بعد از کمی جوشیدن، تکه‌های به تفت خورده را اضافه کنید و اجازه دهید ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت به همراه خورش بپزند. زمانی که به پخت و عطر و طعم آن به خورش اضافه شد، خورش را بچشید و در صورت علاقه کمی دیگر آب لیمو ترش یا شکر اضافه کنید.

دقت کنید که تکه‌های به خیلی کوچک نباشند که در خورش له نشوند. پخت به نیاز به زمان زیادی ندارد و نباید به هیچ عنوان له شود.

کد خبر : ۸۴۹۹۵
0
۰
ارسال نظر