“قیمه با مرغ”، غذایی لذید و اصیل با طعمی متفاوت

خورش قیمه با مرغ یکی از انواع روش های درست کردن این خورش خوشمزه و دوست داشتنی است. در این به جای استفاده از گوشت قرمز از گوشت مرغ استفاده شده است.

“قیمه با مرغ”، غذایی لذید و اصیل با طعمی متفاوت
کد خبر : ۹۷۹۶۹
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح ، خورش قیمه با مرغ غذای محبوب کسانی است که علاقه ای به گوشت قرمز ندارند و می توانند با درست کردن این غذای سنتی با مرغ از خوردن آن لذت ببرند.

مواد لازم برای ۴ نفر

مرغ ۱ کیلوگرم

لپه ۱ پیمانه سر خالی

پیاز ۲ عدد بزرگ

سیر ۱ حبه

سیب زمینی ۱ عدد بزرگ

رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری

گوجه فرنگی ۲ عدد بزرگ

آب نارنج (اختیاری) ½ فنجان

زعفران دم و دارچین به مقدار دلخواه

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

زردچوبه و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه خورش قیمه با مرغ مخصوص

برای تهیه خورش قیمه با مرغ مخصوص ابتدا لپه را باید از شب قبل در یک کاسه آب بریزیم تا به خوبی خیس بخورد و نفخ آن گرفته شود. در ادامه لپه خیس خورده را آبکشی می کنیم، سپس با ۲ لیوان آب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم.

حالا قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا لپه به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت بپزد و نرم شود. در همین حین پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم، سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و کمی روغن اضافه می کنیم.

در این مرحله پیاز را به قابلمه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا کاملا سبک شود، سپس مقداری فلفل سیاه و زردچوبه به قابلمه اضافه می کنیم و به مدت یک دقیقه دیگر تفت می دهیم تا پیاز و ادویه ها با هم یکدست شوند.

حالا رب گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا رب گوجه فرنگی به طور کامل سرخ شود. سرخ کردن رب گوجه فرنگی خیلی مهم است چون باعث طعم و رنگ بهتر خورش می شود.

پس از اینکه رب گوجه فرنگی را سرخ کردیم، مرغ را به صورت درشت خرد می کنیم (حدودا هر تکه مرغ باید دو برابر گوشت خورشتی باشد)، سپس به قابلمه اضافه می کنیم. حالا مرغ را هم به خوبی تفت می دهیم تا تغییر رنگ دهد.

در این مرحله گوجه فرنگی ها را با مخلوط کن پوره می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم. در صورتی که بلندر یا مخلوط کن در دسترس نداشتیم، گوجه فرنگی ها را با رنده ریز رنده می کنیم. در ادامه ۱ لیوان آب جوش به قابلمه اضافه می کنیم.

خورش بامیه از خورش های اصیل و سالم ایرانی است که با دستورهای بسیار متنوعی تهیه می شود

توجه داشته باشید که آب خورش قیمه سلیقه ای است و اگر تمایل داشته باشیم خورش پر آب تر باشد می توانیم ۲ لیوان آب جوش اضافه می کنیم. در ادامه درب قابلمه را می گذاریم و اجازه می دهیم مرغ ۳۰ دقیقه بپزد.

پس از گذشت ۳۰ دقیقه زعفران دم کرده را به همراه دارچین، آب نارنج و لپه پخته شده به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم خورش جا بیفتد. در همین حین سیب زمینی را پوست گرفته و به صورت خلالی خرد می کنیم.

حالا سیب زمینی خرد شده را با آب سرد می شوییم، سپس با یک دستمال تمیز خشک می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم. پس از اینکه روغن داغ شد، سیب زمینی ها را اضافه می کنیم.

خورش کرفس یکی از خورش های سنتی ایرانی است که با ترکیب گوشت یا مرغ و کرفس تهیه می شود.

در این مرحله سیب زمینی ها را به خوبی سرخ می کنیم و کنار می گذاریم. پس از گذشت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه بعد خورش ما آماده است. خورش را در ظرف مناسب می کشیم و با سیب زمینی سرخ کرده تزیین می کنیم، سپس به همراه برنج سرو می کنیم.

کد خبر : ۹۷۹۶۹
0
۰
ارسال نظر