فیلم سینمایی علیرضا بیرانوند آمده نمایش شد

بنیاد سینمایی فارابی در سال ۱۴۰۰ با هدف نمایش آثار ارزشمند در حوزه سینمای انقلابی، دینی و اجتماعی فیلم سینمایی «بی‌رو» را درباره زندگی دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران علیرضا بیرانوند تولید می‌کند.

فیلم سینمایی علیرضا بیرانوند آمده نمایش شد
کد خبر : ۵۶۹۰۸
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، وضعیت تولیدات بنیاد سینمایی فارابی در سال ۱۴۰۰، نمایشگر ارائه آثاری در دوران کرونا است. لیست فیلم‌های مورد حمایت یا تولید شده توسط بنیاد سینمایی فارابی در این دوره منتشر شد.

فیلم سینمایی «دسته دختران» به نویسندگی و کارگردانی منیر قیدی، تصویری از مقاومت و ایثار زنان در روزهای پر تلاطم ابتدای جنگ و بر اساس روایت‌های واقعی از مقاومت ۳۴ روزه خرمشهر در دفاع مقدس.

فیلم سینمایی «خط نجات» به کارگردانی وحید موساییان، فیلمی درباره انقلاب اسلامی و روزهای پایانی رژیم پهلوی، نقش‌آفرینی افسران مسلمان در ارتش و مبارزات آن‌ها است. فیلم سینمایی «نگهبان شب» به نویسندگی و کارگردانی سیدرضا میرکریمی که فیلمی اجتماعی است.

فیلم سینمایی «شادروان» به نویسندگی و کارگردانی حسین نمازی، فیلمی اجتماعی درباره زندگی خانواده‌ای حاشیه‌نشین در شهر تهران است. فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» به کارگردانی بهروز شعیبی، فیلمی معناگرا و دینی که از هویت و عشق ایرانیان به حضرت علی ابن موسی‌الرضا علیه‌السلام حرف می‌زند.

فیلم سینمایی «بیرو» به نویسندگی و کارگردانی مرتضی علی عباس میرزایی، درباره زندگی توأم با مشکلات دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران علیرضا بیرانوند است.

فیلم تلاش‌های یک نوجوان علاقه‌مند فوتبال را برای رسیدن به سکوهای جهانی نشان می‌دهد. فیلم تلاش دارد تا امید را در بین نوجوانان زنده کند و نمونه‌ای را برای آن‌ها به تصویر بکشد.

فیلم سینمایی «لیپار» به نویسندگی و کارگردانی حسین ریگی اولین فیلم سینمایی یک فیلمساز بلوچستان است. این فیلم در ژانر نوجوان در شهرستان چابهار ساخته شده و تلاش دارد تا زیبایی‌های استان سیستان و بلوچستان را به نمایش درآورد.

فیلم سینمایی «بام‌بالا» به نویسندگی و کارگردانی سیدجمال سیدحاتمی، فیلمی خانوادگی در جهت تحکیم خانواده و تلاش کودکان برای حفظ خانواده خودشان است.

فیلم سینمایی «پسران دریا» به کارگردانی افشین هاشمی و حسین قاسمی جامی هم با موضوع نوجوان ساخته شده و از معدود فیلم‌های موجود در حوزه نوجوان است که روایت آن در ۲ اپیزود با ۲ قصه مستقل و در ۲ نقطه جغرافیایی متفاوت ارائه شده است.

فیلم سینمایی «لایه‌های دروغ» به نویسندگی و کارگردانی رامین سهراب، فیلمساز جوان ایرانی - فنلاندی که در اولین فیلم خود، به یک موضوع اکشن و حادثه‌ای پرداخته است. منیر قیدی که فیلم اولش «ویلایی‌ها» در بنیاد سینمایی فارابی تولید شد، امسال هم فیلم «دسته دختران» را تولید کرده است. هر دو فیلم این فیلمساز زن با مضمون دفاع مقدس ساخته شده است.

امسال نیز فیلم‌هایی که در بنیاد سینمایی فارابی تولید شده، در نقاط مختلف کشور جلوی دوربین رفته‌اند که از آن جمله می‌توان به تولید «بدون قرار قبلی» در استان خراسان رضوی، «لیپار» در استان سیستان و بلوچستان و «پسران دریا» در استان مازندران و جزیره قشم استان هرمزگان اشاره کرد.

در ادامه برنامه‌های بنیاد در ارتقای کمی و کیفی تولیدات مشترک، امسال نیز فیلم «لایه‌های دروغ» در ایران و فنلاند فیلمبرداری شده و جزو تولیدات مشترک بنیاد سینمایی فارابی و شرکت‌های فنلاندی است.

از فیلم‌های فهرست بالا که در آن‌ها فیلمسازان شاخصی دیده می‌شود تا ۶ فیلم سینمایی دیگری که در مراحل ساخت و تولید قرار دارند، تلاش شده تا به حضور چهره‌های شاخص سینمای ایران پشت دوربین توجه شود.

همان طور که پیش‌تر اعلام شده بود با توجه به شرایط ناشی از شیوع بیماری کووید ۱۹ و اثرات مستقیم آن بر اکران سینماها، بنیاد سینمایی فارابی علاوه بر اکران عمومی در سالن‌های سینما، جهت ارائه آثار سینمایی در پلتفرم‌ها و رسانه ملی باهدف ارتباط آثار با مخاطب و منتفع شدن صاحبان آثار، برنامه‌های خود را در این حوزه به اجرا درآورد و در این زمینه نیز فعالیت تولید اثر را توسعه خواهد داد.

کد خبر : ۵۶۹۰۸
0
۰
ارسال نظر