فوت کوزه گری “سیب زمینی پنیری” فست فودی که عاشقش می شوید

طبخ سیب زمینی روش های مختلفی دارد اما در این مطلب به شما روش ساده برای پخت سیب زمینی پنیری به روش فست فودها را آموزش می دهیم.

فوت کوزه گری “سیب زمینی پنیری” فست فودی که عاشقش می شوید
کد خبر : ۷۹۹۹۲
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از برترین‌ها؛ اگه شما هم عاشق طعم فوق العاده‌ی سیب زمینی پنیری هستین به ما بپیوندین. سیب زمینی پنیری راه‌های مختلفی برای تهیه کردن داره.

اما توی این مطلب ما به سیب زمینی پنیری ساده می پردازیم که همه با تهیه کردنش راحت باشن و براشون وقت گیر نباشه. اما همه میدونن که سیب زمینی با قارچ و پنیر یه چیز دیگه هست.

بیشتر بخوانید: "کراکت سیب زمینی"، غذایی فوق العاده بینظیر و خوشمزه

برای خود من بارها پیش اومده که سیب زمینی پنیری فست فودی رو توی خونه تهیه کردم و دقیقا مثل سیب زمینی های رستورانی شده. برای همین این مطلب رو آماده کردم تا وقتایی که فرصت دارین خودتون مشغول آشپزی بشین و از یه سیب زمینی پنیری خونگی خوشمزه لذت ببرین.

البته پیشنهاد می‌کنم سیب زمینی تنوری و توپ سیب زمینی سوخاری رو هم از دست ندین.

طرز تهیه سیب زمینی پنیری

مرحله اول:

برای تهیه سیب زمینی پنیری رستورانی ابتدا باید سیب زمینی را خوب بشویید و پوست بگیرید.

مرحله دوم:

حالا سیب زمینی ها را به کمک یک چاقوی تیز، به شکل خلال های درشت برش بزنید. دوباره سیب زمینی ها را بشویید و آبکش کنید. سپس روی یک دستمال خشک و تمیز قرار دهید تا آب آن ها گرفته شود.

مرحله سوم:

سیب زمینی های خلالی را با روغن زیاد، نمک، فلفل، آویشن، رزماری و ادویه های دلخواه دیگر در ماهیتابه یا سرخ کن، سرخ کنید تا طلایی رنگ شود. میتوانید کمی زردچوبه اضافه کنید تا طلایی تر شوند.

مرحله چهارم:

در این مرحله از تهیه سیب زمینی پنیری فست فودی باید سیب زمینی های سرخ شده را روی دستمال حوله ای تمیزی بگذارید تا روغنشان گرفته شود. حالا آن ها را در سینی فر بریزید و به میزان دلخواه انواع پنیر را روی آن بریزید. در صورت تمایل میتوانید کمی فلفل دلمه ای تازه هم خرد کرده و به آن اضافه کنید.

مرحله پنجم:

سینی فر را درون فر بگذارید تا در دمای حدودا 180 درجه سانتی گراد گرم شود. هنگامی که پنیر روی سیب زمینی سرخ کرده کاملا ذوب شد، سینی را از فر خارج کنید. سیب زمینی پنیری را به همراه سس کچاپ خانگی، سس سیر و نوشیدنی خنک نوش جان کنید.

نکات کلیدی تهیه سیب زمینی پنیری

* برای تهیه سیب زمینی و پنیر پیتزا بدون فر میتوانید همین مراحل را در ماهیتابه روی گاز تکرار کنید تا حدی که پنیر ها ذوب شده و سیب زمینی ها نسوزند. یا این که میتوانید پس از سرخ کردن سیب زمینی ها، تا هنگامی که هنوز گرم هستند پنیر را روی آنها بریزید تا ذوب شود.

* برای تهیه سیب زمینی آب پز با پنیر باید ابتدا سیب زمینی ها را با پوست و به صورت درسته، در قابلمه بپزید. وقتی سیب زمینی ها کاملا پخته شدند، پوستشان را بگیرید. حالا سیب زمینی را به اندازه های مساوی برش دهید. مخلوط روغن زیتون، نمک، فلفل، آویشن و ادویه های دلخواه را به کمک براش روی سیب زمینی بزنید. مابین برش های سیب زمینی را از پنیر پر کنید. سپس سیب زمینی را در فر بگذارید تا سرخ شده و پنیرها ذوب شوند.

* راه دیگری که برای تهیه سیب زمینی پنیری در فر دارید این است که سیب زمینی های آب پز شده را به اندازه های دلخواه برش دهید و بعد با پنیر تمام سطح آن ها را بپوشانید. سپس در فر بگذارید.

تهیه سیب زمینی با قارچ و پنیر

* برای تهیه سیب زمینی با قارچ و پنیر ابتدا باید قارچ ها را با کمی روغن تفت دهید تا حدی که آبشان کشیده شود. سپس به همراه سیب زمینی ها مرحله به مرحله در سینی فر بچینید و روی آن ها را پنیر بریزید. استفاده از انواع سوسیس یا کالباس و هم چنین ذرت باعث خوشمزه تر شدن این پیش غذا می شود.

* در روش دیگر برای تهیه سیب زمینی پنیری با قارچ میتوانید سیب زمینی های خلالی را در سیخ چوبی قرار دهید و روی آن را مانند عکس سس قارچ و پنیر بریزید. اگر دوست ندارید قارچ را تفت دهید، باید این پیش غذا را مدت بیشتری در فر بگذارید. اما در این صورت آب انداختن قارچ باعث نرم شدن سیب زمینی ها خواهد شد.

* برای تردتر شدن سیب زمینی پنیری میتوانید قبل از سرخ کردن آن ها را 5 دقیقه در آب جوش قرار دهید و بعد بالافاصله 7 دقیقه در مخلوط آب و یخ بریزید. سپس آن ها را خشک کرده و بعد سرخ کنید.

کد خبر : ۷۹۹۹۲
0
۰
ارسال نظر