عکس/ گردنبند موشکی زن رهبر کره شمالی سوژه شد!

همسر رهبر کره شمالی در حالی که آن کشور بزرگترین موشک بالستیک قاره پیمای خود را به نمایش می‌گذارد اکسسوری خود را نیز با طرح موشک انتخاب کرده است.

عکس/ گردنبند موشکی زن رهبر کره شمالی سوژه شد!
کد خبر : ۱۴۸۱۱۰
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از فرارو، همسر "کیم جونگ اون" به تازگی در حالی در انظار عمومی دیده شد که آویزی به شکل بزرگترین موشک بالستیک قاره پیمای کره شمالی را پیش از رژه نظامی ارتش آن کشور برای به رخ کشیدن قدرت آتش هسته‌ای آن کشور بر گردن داشته است.

گردنبند موشکی زن رهبر کره شمالی سوژه شد!

دیلی تلگراف؛ این گردبند نقره‌ای یکی از اکسسوری‌های "ری سول جو" همسر "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی در شب سه شنبه بود.

او این گردبند را در حالی که در کنار دختر و همسرش پشت میز ضیافت با حضور روسای نظامی ارتش نشسته بود بر گردن داشت.

به نظر می‌رسد موشک کوچک بر گردن او شبیه موشک بالستیک قاره پیمای هواسونگ -۱۷ کره شمالی است که سال گذشته پرتاب آزمایشی آن انجام شد و قادر است ایالات متحده را هدف قرار دهد.

هم چنین، موشک هواسونگ -۱۷ واقعی در کنار یک موشک بالستیک قاره پیمای تازه با سوخت جامد در رژه ارتش کره شمالی در پیونگ یانگ در شب چهارشنبه به نمایش گذاشته شد جایی که دختر کیم جونگ اون نیز حضور داشت.

نمایش موشک قاره پیما

رسانه دولتی کره شمالی از نمایش تازه‌ترین فناوری‌های آن کشور و بزرگترین موشک‌های کره شمالی از جمله دست کم ۱۱ موشک بالستیک قاره پیما و واحد‌های تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی که پیش‌تر آزمایش شده بودند خبر داد.

این مراسم به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد ارتش کره شمالی حوالی ساعت ۱۰ شب با آتش بازی و موسیقی آغاز شد پیش از آن که کیم، همسر و دخترش لبخند بزنند و از بالکن دست تکان دهند. زاردخانه تسلیحاتی کره شمالی در میان تشویق حضار رونمایی شد.

بخش عمده موشک‌های بالستیک موجود در زرادخانه کره شمالی از پیشران مایع استفاده می‌کنند که هدف قرار دادن آن را در حمله پیشگیرانه آسان‌تر می‌سازد، زیرا بارگیری سوخت آن ساعت‌ها به طول می‌انجامد.

تبدیل موشک‌ها از سوخت مایع به جامد هدف اصلی حکومت کره شمالی بوده است، زیرا مخفی کردن و حمل و نقل این نوع تسلیحات را آسان‌تر ساخته و امکان پرتاب آن را سریع‌تر می‌کند.

با این وجود، مشخص نیست که موشک تازه مشکوک به نمایش گذاشته شده کره شمالی تا چه اندازه می‌تواند به مرحله آزمایش نزدیک شده باشد، زیرا کره شمالی گاهی اوقات ماکت‌هایی از موشک‌های خود را در رژه‌ها به نمایش می‌گذارد.

"آنکیت پاندا" کارشناس بنیاد کارنگی می‌گوید به نظر می‌رسد سلاح تازه نیز یک ماکت است، اما "با توجه به پیشرفت گسترده در موتور‌های موشک جامد" معتبرتر از سلاح مشابهی است که در سال ۲۰۱۷ میلادی به نمایش گذاشته شد.

کره شمالی در ماه دسامبر اعلام کرد که یک موتور موشک سوخت جامد را با موفقیت آزمایش کرده و رکورد یک سال آزمایش موشکی را به ثبت رسانده است.

کد خبر : ۱۴۸۱۱۰
0
۰
ارسال نظر