عکس/ سیاوش خیرابی و حامد همایون واکسن کرونای ایرانی زدند

در تصاویری که از داوطلبان واکسن برکت منتشر شد، سیاوش خیرابی و حامد همایون نیز دیده می‌شوند.

عکس/ سیاوش خیرابی و حامد همایون واکسن کرونای ایرانی زدند
کد خبر : ۲۷۸۰۸
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح ، حامد همایون خواننده و سیاوش خیرابی بازیگر به شکل داوطالبانه واکسن ایرانی کرونای برکت را دریافت کردند.

شباهت واکسن برکت و سینوفارم

عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا: واکسن برکت و سینوفارم هر دو از یک پلتفرم ویروس ضعیف شده هستند.

اگر اولین واکسن تزریق شده سینوفارم باشد، چون واکسن برکت از نظر ساختاری عین سینوفارم است می‌توان از آن به عنوان دز دوم استفاده کرد.

اگر واکسن اول نوع دیگری باشد، اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد. اما ما می‌خواهیم این واکسنی که تزریق شده اثر داشته باشد. به همین دلیل تزریق دو واکسن با پلتفرم متفاوت، ممکن است که آن تاثیری را که انتظارش را داریم نداشته باشد.

محرز گفت: واکسن برکت و سینوفارم هر دو از یک پلتفرم ویروس ضعیف شده هستند، آسترازنکا یک مکانیزم دیگر دارد و آدنوویروسی است و در نتیجه نوع آن واکسن داخلی یک مقداری فرق می‌کند. اسپوتنیک هم مثل آسترازنکا است، البته نوع آدنوویروس‌های این دو فرق می‌کند. به همین دلیل اگر دز اول سینوفارم تزریق شده باشد، می‌شود دز دوم از واکسن برکت استفاده کرد.

وی افزود: شاید مثلا آن شرکتی که قرار بوده دز دوم واکسن را از آن تهیه کنیم الان نمی‌تواند این دز دوم را به دست ایران برساند و یا صادرات واکسیناسیونش را متوقف کرده است تا به کشور خودشان برسند. واقعا الان تهیه واکسن از یک کشور دیگر کار سختی است. این متخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه هیچ واکسنی ایمنی ۱۰۰درصدی ایجاد نمی‌کند.

گفت: برخی واکسن‌ها تا ۸۵ درصد و برخی تا ۹۰ درصد ایمنی ایجاد می‌کنند، بنابراین احتمال ابتلای این افراد به کرونا وجود دارد.

حامد همایون برکت زد سیاوش خیرابی برکت زد

کد خبر : ۲۷۸۰۸
0
۰
ارسال نظر