عکس/ حضور خانم بازیگر از فضای ایرانی در خارج!

شادی مختاری از غرفه ایران در نمایشگاه اکسپو دبی دیدار کرد.

عکس/ حضور خانم بازیگر از فضای ایرانی در خارج!
کد خبر : ۶۸۸۸۰
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح ، نمایشگاه اکسپو دبی در هفته آخر سال ۲۰۲۱ و اوایل دی ماه برگزار شد که شادی مختاری از آن دیدار کرد.

شادی مختاری از فضای ایرانی در خارج دیدن کرد.

آبروریزی پاویون ایران در اکسپوی دبی

فارس نوشت: در اکسپوی امسال بسیاری از کشورها با معرفی مزیت‌های خود تلاش کردند آینده و چشم‌انداز کشورشان را به نمایش بگذارند.

البته در این بین برخی کشورها از جمله کشورهای عربی در نشان دادن دستاوردها و تاریخ گذشته خود اقدام به بزرگنمایی کرده‌اند تا بتوانند وجاهت و اعتبار بیشتری را در بین جوامع کسب کنند. خیلی از کشورها نیز در اکسپو با معرفی جاذبه‌های گردشگری برای جذب توریست تلاش می‌کنند.

با این حال، اوضاع پاویون ایران در نمایشگاه اکسپوی دبی از تاسف‌آورترین مشاهدات بازدیدکنندگان به ویژه ایرانیان و علاقه‌مندان به کشور ایران است.

صرفنظر معماری عجیب و غریب پاویون ایران که بیشتر کشورهای بادیه‌نشین عرب را تداعی می‌کند، بی‌برنامگی و کج‌سلیقگی برگزار کنندگان در معرفی تاریخ و دستاوردهای ایران بسیار آزار دهنده است تا جایی که مورد اعتراض بسیاری از بازدیدکنندگان ایرانی قرار گرفته است.

نمایش گز و سوهان به جای پیشرفت های کشور

در حالیکه بسیاری از کشورها آخرین دستاوردهای خود را در اکسپو عرضه می‌کنند، غرفه ایران با نمایش چند عدد فرش و فروش گز و پسته و سوهان! در این نمایشگاه که عمدتا فن‌آوری‌های نوین را عرضه می‌کند شرکت کرده است.

جالب اینکه طراحان پاویون ایران برای جلب توجه حاضرین در نمایشگاه به رقص محلی چند نوجوان بسنده کردند که با حال و هوای اکسپو کاملا متفاوت است گویی اینکه مسئولین برگزار کننده این نمایشگاه را با نمایشگاه‌های تفریحی و سرگرمی اشتباه گرفته‌اند.

دست خالی ایران در اکسپو در حالی است که ایران صاحب فن آوری‌های فضایی، هسته ای، پزشکی و جاذبه‌های گردشگری فراوان و نیز تاریخ غنی و مشاهیر پرآوازه است که اثری از آن‌ها در پاویون ۲ هزار متری ایران نیست.

عدم شناخت متولیان امر از اکسپو، باعث شده ایران در حد یک کشور عقب‌مانده معرفی شود. آنهم در شرایطی که ایران بیش از هر کشور دیگری تحت تصویرسازی مغرضانه رسانه‌های دنیا قرار دارد و حضور در چنین نمایشگاههایی بهترین فرصت برای معرفی دستاوردها و قابلیت‌های ایران است.

کد خبر : ۶۸۸۸۰
0
۰
ارسال نظر