تصاویر/ “عکس بوسیدن دست فرح توسط حداد عادل” صحت دارد؟

عکسی که با این عنوان در فضای مجازی دست به دست می شود  مربوط به دست بوسی فرح توسط غلامرضا نیک پی، شهردار وقت تهران است.

تصاویر/ “عکس بوسیدن دست فرح توسط حداد عادل” صحت دارد؟
مدت مطالعه :

در روزهای اخیر و بعد از شروع اختلافات حداد عادل و محمود احمدی نژاد یکی از مواردی که زیاد در اینترنت ایران سرچ می شود عکس بوسیدن دست فرح توسط حداد عادل است. اما واقعا چهره در عکس حداد عادل است؟

به نوشته فارس عکسی که با این عنوان در فضای مجازی دست به دست می شود مربوط به دست بوسی فرح توسط غلامرضا نیک پی ، شهردار وقت تهران است.

عکس بوسیدن دست فرح توسط حداد عادل

اما تصویری از سر حداد عادل که در فضای مجازی می چرخد در ضمائم کتاب «حکمت و سیاست؛ خاطرات شفاهی دکتر حسین نصر» منتشر شده است.

در این عکس آرش نراقی، سید حسین نصر ( رئیس دفتر فرح پهلوی ) و غلامعلی حداد عادل در کنار هم در «انجمن شاهنشاهی حکمت و فلسفه ایران» دیده می‌شوند.

عکس قبل از انقلاب حداد

ببینید: ویدئو/ افشاگری های جدید احمدی نژاد علیه حداد عادل

بیوگرافی حداد عادل قبل از انقلاب

سال 1342 با دیپلم ریاضی وارد رشته فیزیک دانشگاه تهران می‌شود و 1345 درهمین رشته مقطع کارشناسی ارشد را در دانشگاه دولتی شیراز پی می‌گیرد.

در همان جا با جدی‌تر شدن مبارزات، او نیز فعالیت‌های انقلابی و مبارزاتی خود را شروع می‌کند. در شیراز انجمن اسلامی دانشگاه را راه اندازی می‌کند و پس از مدتی دستگیر شده و تحت بازجویی ساواک قرارمی‌گیرند.

نهایتاً از دانشگاه شیراز اخراج می‌شوند. آشنایی آقای حداد با شهید علامه مطهری نیز در همین دوران و در شیراز اتفاقی می افتد. سال 1347 در رشته علوم اجتماعی مجدد وارد دانشگاه تهران می‌شوند.

اگرچه در این ایام به دلیل استمرار مبارزات و فعالیت‌های انقلابی در چند نوبت از دانشگاه اخراج می‌گردد. در اوایل دهه 50 نیز توسط ساواک دستگیر شده والبته با همه فراز و فرودهای زندگی انقلابی در سال 1353 دروس دکتری خود را در رشته فلسفه با رتبه ممتاز به جهات علمی به پایان می‌برد.

از خانواده ایشان افراد مبارز و انقلابی دیگری نیز دستگیر می‌شوند و از نکات کمتر توجه شده این مسئله، خواهر ایشان است که کم سن و سال‌ترین دختر دستگیر و شکنجه شده در ساواک است.

لینک کوتاه: https://bit.ly/2ZTtcy5

کد خبر : ۹۶۲۲
لینک کوتاه کپی شد
0
۰
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
ارسال نظر
اخبار روز سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان