عامل اصلی مرگ مبتلایان کرونا مشخص شد!

براساس مطالعات انجام شده همچنان آمار مرگ و میر کرونا به صفر نرسیده و عامل اصلی مرگ مبتلایان به کرونا، نزدن واکسن اعلام شد.

عامل اصلی مرگ مبتلایان کرونا مشخص شد!
کد خبر : ۷۶۸۴۰
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از نمناک؛ روز به روز آمار مرگ و میر مبتلایان کرونا کاهش پیدا میکند اما هنوز تعداد قابل توجهی از افراد مبتلا به ویروس به دلیل خاصی در خطر مرگ بر اثر کرونا هستند.

اطلاعات زیادی نسبت به گذشته در مورد کرونا وجود دارد و واکسناسیون افزایش پیدا کرده است. به خاطر همین مرگ و میر کاهش پیدا کرده؛ اما باز هم آمارِ مرگ و میر به صفر نرسیده است.

در این قسمت قصد داریم بررسی کنیم که چه کسانی ممکن است بر اثر کرونا جان خود را از دست بدهند و در این مورد اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: مهم؛ دز چهارم واکسن کرونا برای این افراد ضروری است

نزدن واکسن، عامل اصلی مرگ قربانیان جدید کرونا

اصلی ترین دلیل مرگ مبتلایان جدید کرونا، تزریق نکردن واکسن کرونا گزارش شده است. به طور میانگین می‌ توان اعلام کرد که در کشورهای بزرگی مثل آمریکا فقط 53 درصد از کسانی که در آنجا زندگی می کنند، 2 دوز واکسن را تزریق کرده اند که این آمار قابل قبولی نیست به همین دلیل در این ایالات از هر 200 نفر؛ یک شخص به خاطر کرونا جان خود را از دست میدهد. این وضعیت در مناطق مختلف دنیا به صورت متفاوت اتفاق می‌ افتد.

با به وجود آمدن موج امیکرون مرگ و میر کمتر شد اما به صفر نرسید. اطلاعات، جداول و نمودار ها نشان می‌ دهند که میزان مرگ و میر در کشور های مختلف کاهش پیدا کرده است و اکثر کشور ها به وضعیت آبی رسیده‌ اند و از حالت قرمز در آمده اند؛ اما مرگ و میر هنوز کاهش پیدا نکرده است و این به دلیل بی توجهی مردم برخی از کشورها به اهمیت واکسن کروناست.

مراقب این علائم کرونا باشید

علائم خطر مربوط به کرونا را بشناسید و اگر هر کدام از این علائم را داشتید حتما به پزشک مراجعه کنید:

مشکلات تنفسی
درد مداوم یا فشار به قفسه سینه
احساس گیجی و سردرگمی
ناتوانی در بیدار ماندن یا بیدار شدن
رنگ پریدگی و کبودی پوست لب و ناخن

واکسن بزنید

حتی کشورهایی هم که رنگشان آبی شده است، باید واکسن تزریق کنند. افرادی که واکسن نزده اند یا واکسن دوز سوم را تزریق نکرده اند، ممکن است بیشتر در معرض مشکل باشند.

کد خبر : ۷۶۸۴۰
0
۰
ارسال نظر