شیوع یک بیماری مرگبار و مرموز با منشاء بستنی!

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده شیوع اخیر لیستریا را با بستنی ساخته شده توسط شرکت بیگ اولاف کرمری مستقر در فلوریدا مرتبط دانسته است.

شیوع یک بیماری مرگبار و مرموز با منشاء بستنی!
کد خبر : ۹۶۶۳۷
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از سیناپرس؛ اخیرا یک بیماری مرگبار و مرموز در ایالات متحده رایج شده است که تاکنون منشا آن ناشناخته باقی مانده بود. این بیماری تاکنون در ده ایالت گسترش یافته و یک نفر نیز جان خود را از دست داده و ۲۲ نفر نیز در ارتباط با آن در بیمارستان بستری شده اند.

مقامات بهداشتی با ۱۷ نفر از کسانی که بیمار شده بودند مصاحبه کردند و ۱۴ نفر گزارش دادند که بستنی مصرف کرده اند. از میان ۱۳ نفری که نوع بستنی مصرف شده را به خاطر داشتند، شش نفر نام تجاری را به‌عنوان «بیگ اولاف کرمری » را ذکر کرده اند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده گفت: در روز جمعه، این شرکت به طور داوطلبانه شروع به تماس با مکان ‌های خرده ‌فروشی کرد تا از فروش محصولات بستنی خود جلوگیری کنند.

بیشتر بخوانید: مهم؛ مواد مغذی نجات بخش برای روزهای سمی و آلوده

روز یکشنبه، این شرکت بیانیه خود را در رسانه های اجتماعی در مورد شیوع این بیماری منتشر کرد.

بر این اساس اعلام شد: در حال حاضر ارتباط شیوع این بیماری مرموز و بستنی فقط حدس و گمان است، زیرا تحقیقات در حال انجام است، ارتباط برند ما با این موارد تایید نشده است.

گزارش اولیه ای که از وزارت بهداشت فلوریدا در روز جمعه دریافت کردیم، این بود که ۲۳ مورد بیماری گزارش شده است. اگرچه برخی از این بیماران از بستنی های ما استفاده کرده اند اما هنوز هیچ چیز ثابت نشده است.

این بیانیه می افزاید که این شرکت به محض اطلاع از وضعیت، با مقامات بهداشتی ایالتی و فدرال همکاری کرده است.

لیستریا یک باکتری است که زمانی که به خارج از روده به سایر قسمت‌های بدن گسترش می ‌یابد، می ‌تواند باعث بیماری شدیدی شده و منجر به لیستریوز مهاجم خواهد شد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده در هشدار خود گفت:

مصرف کنندگانی که بستنی با نام این برند را دارند، باید آن را دور بریزند. هر قسمت، ظرف یا ظروف سرو را که ممکن است با بستنی تماس داشته باشد را تمیز کنید. خرده فروشانی که محصولاتی را از این برند خریداری کرده اند تا اطلاع ثانوی نباید آن را ارائه دهند. هر وسیله، قاشق بستنی، ظروف سرو یا قسمت هایی که ممکن است با بستنی تماس داشته باشد باید کاملا تمیز شوند.

در حالی که بیشتر افراد از لیستریا به طور جدی بیمار نمی شوند، این بیماری برای زنان باردار و نوزادان آنها، افراد بالای ۶۵ سال و کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند می تواند خطرناک باشد.

علائم بیماری شدید معمولاً در عرض دو هفته پس از خوردن غذای آلوده شروع می شود، اما می تواند در همان روز یا تا ۷۰ روز بعد نیز شروع شود. این علائم می تواند شامل اسهال و تب و همچنین سردرد، سفتی گردن، گیجی، از دست دادن تعادل، دردهای عضلانی و تشنج باشد.

کد خبر : ۹۶۶۳۷
0
۰
ارسال نظر