شوک به مذاکرات وین؛ سنگ بزرگ جلوی راه مذاکره کنندگان!

خبرهای جدید درباره مذاکرات وین می گوید: «سخت‌ترین، کلیدی‌ترین و جدی‌ترین» موضوعات مورد مذاکره هنوز حل نشده است.

شوک به مذاکرات وین؛ سنگ بزرگ جلوی راه مذاکره کنندگان!
کد خبر : ۷۶۰۵۵
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از اکوایران؛ در شرایطی که عموم گمانه زنی‌ها دلالت بر حصول توافق در مذاکرات احیای برجام در شهر وین دارد، چند منبع مدعی شده‌اند به دلیل حل نشدن برخی اختلافات باقی مانده، ممکن است روند مذاکرات طولانی تر شود.

علی هاشم، پژوهشگر لبنانی موسسه ریچاردسون در بریتانیا که با المانیتور و فارین پالیسی همکاری داشته و مذاکرات وین را از نزدیک پیگیری می‌کند در توئیتر خود مدعی شد: "یک منبع ارشد دیپلماتیک به من گفت که مذاکرات بر سر برنامه هسته‌ای ایران ممکن است به دلیل باقی ماندن نقاط مورد اختلاف زمان بیشتری ببرد".

چنانچه این اظهارات مورد تائید قرار گیرد می‌تواند شوکی را به اخبار منتشر شده در روزهای اخیر وارد می‌سازد.

بیشتر بخوانید: پیام فوری، لغو تحریم های ایران از سوی آمریکا

نورنیوز، رسانه نزدیک به دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی هم در اکانت توئیتری خود نوشته:

« شرایط فعلی نمایه‌ای از نزدیک شدن مذاکرات وین به مرحله توافق نهایی است اما به دلیل عدم توافق بر روی چند موضوع بسیار مهم که در محدوده خطوط قرمز ایران دسته‌بندی می‌شوند می‌توان با اطمینان گفت که هنوز با دستیابی به توافق نهایی فاصله زیادی وجود دارد».

این در حالی است که میخائیل اولیانوف مذاکره کننده ارشد روسیه روز گذشته در توئیتر خود ادعا کرده بود که از نظر او توافق تا پایان فوریه (10 اسفند) نهایی خواهد شد.

لارنس نورمن خبرنگار روزنامه وال‌استریت ژورنال هم روز گذشته در صفحه توئیتر خود از قول یک دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا درباره مذاکرات احیای برجام نوشته بود: «من انتظار دارم خیلی زود این مذاکرات منتج به توافق بشود. در حالت ایده‌آل ، انتظار دارم در هفته آینده یا دو هفته آینده یا کمی بیشتر به توافق برسیم». نورمن در گزارش روز گذشته خود که در روزنامه وال‌استریت ژورنال منتشر کرده بود نیز از قول مقامات غربی نوشته بود که توافق می‌تواند تا چند روز آینده تکمیل شود.

اما خبرهای جدید می گوید: «سخت‌ترین، کلیدی‌ترین و جدی‌ترین» موضوعات مورد مذاکره هنوز حل نشده است.

کد خبر : ۷۶۰۵۵
0
۰
ارسال نظر