شهری که رکورددار آمار “طلاق” است!

معاون فرماندار خداآفرین گفت: مسئله طلاق در کشور یک آسیب اجتماعی و از اولویت‌ها بوده که متاسفانه در شهرستان خداآفرین نیز این آمار رو به رشد است.

شهری که رکورددار آمار “طلاق” است!
کد خبر : ۸۵۳۰
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

مهدی حاتمی در جلسه ثبت وقایع حیاتی شهرستان با اعلام اینکه در ۱۰ ماهه سال جاری ۵۶ فقره طلاق ثبت شده که این آمار نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۵۱ درصد افزایش دارد، افزود: مطابق آمارهای ثبت شده در سال جاری ۳۷ فقره ازدواج دختران زیر ۱۵ سال و در سنین ۱۰ تا ۱۴سال اتفاق افتاده که نشان از رشد مسئله کودک همسری به عنوان یک آسیب اجتماعی بوده و متعاقب آن مشکلات بعدی خانوادگی از جمله طلاق را در پی دارد.

آمار ۱۰ماهه نخست سال جاری

وی با بیان اینکه در ۱۰ماهه نخست سال جاری، تعداد ۲۹۳ فقره ازدواج، ۳۵۷فقره ولادت و ۲۲۳ فقره فوتی ثبت شده است، گفت: میانگین سن ازدواج دختران درخداآفرین ۱۵تا ۱۹سال و در پسران ۲۰ تا ۳۰ سال بوده و میانگین سن طلاق در خداآفرین کمتر از ۳۰ سال است که در پنج سال اول زندگی در بین زوجین اتفاق میافتد.

بیشتر بخوانید: تنها شهر بدون طلاق ایران را بشناسید

وی، میانگین سن فوت شدگان در شهرستان را در بین مردان ۷۲ سال و در بین زنان ۷۱سال اعلام کرد و افزود: مطابق این آمار در مقایسه با میانگین کشوری امید به زندگی در شهرستان بالا است.

به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان خداآفرین، معاون فرماندار این شهرستان، فراوانی اسامی انتخابی برای نوزادان دختر در این شهرستان به ترتیب زهرا، ائل آی و فاطمه و در پسران علی، ابوالفضل و آراز عنوان کرد و در پایان بر نقش مهم و موثر آموزش وپرورش در آموزش، تربیت و آگاه سازی نوجوانان در حوزه ازدواج و پیشگیری از آسیب های اجتماعی تاکید کرد و تلاش مضاعف ادارات متولی شهرستان را در فرهنگ سازی ازدواج صحیح و بموقع خواستار شد.

منبع: ایسنا

کد خبر : ۸۵۳۰
0
۰
ارسال نظر