شناسایی و انهدام باند قلابی اعزام دانشجو به خارج

اعضای یک باند کلاهبرداری که با تبلیغات گسترده در فضای مجازی با عنوان اعزام دانشجو به خارج از کشور فعالیت می‌کردند توسط ماموران پلیس آگاهی فراجا شناسایی و دستگیر شدند.

شناسایی و انهدام باند قلابی اعزام دانشجو به خارج
کد خبر : ۱۱۹۸۶۰
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از ایرنا، سخنگوی فراجا اعلام کرد: اعضای یک باند کلاهبرداری که با تبلیغات گسترده در فضای مجازی با عنوان اعزام دانشجو به خارج از کشور فعالیت می‌کردند توسط ماموران پلیس آگاهی فراجا شناسایی و دستگیر شدند.

سردار مهدی حاجیان اظهار داشت: کارآگاهان پلیس آگاهی فراجا در یک اقدام حرفه‌ای و اطلاعاتی توانستند اعضای یک باند کلاهبرداری که با تبلیغات گسترده در فضای مجازی با عنوان اعزام دانشجوی رشته پزشکی به کشور ترکیه فعالیت می‌کردند، دستگیر کنند.

وی افزود: روش کار کلاهبرداران به این شکل بوده که اعضای این باند با ارائه کارت‌های دانشجویی و برگه‌های پذیرش جعلی از طریق فضای مجازی و وعده دروغین پذیرش دانشجو در رشته پزشکی در دانشگاه‌های کشور ترکیه، از ۲۰۰ نفر مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال کلاهبرداری کردند.

سخنگوی فراجا ادامه داد: اعضای این باند با ثبت ۲ شرکت صوری و کاغذی در ایران و ترکیه و با سوءاستفاده از روش‌های مهندسی اجتماعی و جلب اعتماد متقاضیان، آنها را به کشور ترکیه اعزام و در یک هتل آپارتمان اجاره‌ای مستقر و با برگزاری کلاس‌های آموزشی زبان خارجه در دانشکده‌های پزشکی کشور ترکیه باعث اقناع و فریب متقاضیان و خانواده آنها شده و از هر متقاضی مبلغ ۵۰۰ میلیون الی یک میلیارد تومان کلاهبرداری نموده اند.

سردار حاجیان بیان کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، پنج نفر از متهمان اصلی دستگیر و تحقیقات برای شناسایی سایر متهمان احتمالی و انهدام کامل سازمان جرم در کشور ترکیه با هماهنگی پلیس بین الملل همچنان ادامه دارد.

کد خبر : ۱۱۹۸۶۰
0
۰
ارسال نظر