شمار قربانیان فاجعه ریزش متروپل اعلام شد

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از افزایش شمار جانباختگان حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان به ۱۰ تن خبر داد.

شمار قربانیان فاجعه ریزش متروپل اعلام شد
کد خبر : ۸۹۷۷۱
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از همشهری آنلاین؛ تعداد کسانی که در ساختمان بودند معلوم نیست ولی احتمال محبوس شدن افراد وجود دارد شاید افرادی زنده زیر آوار باشند شاید تعداد مصدومان و فوتی‌ها افزایش پیدا کند. آواربرداری ساختمان ۵ تا ۱۰ روز زمان می‌برد.

بر اساس اعلام مسئولان، ۱۱۵ تکنسین فوریت‌های پزشکی از سراسر استان خوزستان از جمله؛ اهواز، خرمشهر، ماهشهر، بندر امام خمینی، دزفول و … به آبادان اعزام شده‌اند و در حال امدادرسانی به مصدومان و انتقال آن‌ها به مراکز درمانی هستند.

بیشتر بخوانید: جزئیات جدید از تعداد نجات یافتگان از زیر آوار متروپل

شهرداری استان تهران قرار است با یک پرواز ۳۳۰ تجهیزات سبک‌وسنگین به آبادان ارسال کند، ضمن اینکه نورافکن‌های بزرگ به‌منظور جلوگیری از توقف امدادرسانی و آواربرداری به محل حادثه رسیده‌اند.

گروه‌های حرفه‌ای آتش‌نشانان از نقاط مختلف استان خوزستان به‌صورت خودجوش به محل ریزش ساختمان متروپل آمده‌اند، همچنین قرار است تعداد دیگری که دوره‌های ویژه امدادرسانی و آتش‌نشانی را به‌صورت حرفه‌ای سپری کرده‌اند، به منطقه اعزام شوند.

به گفته استاندار در بررسی‌های اولیه برخی اشکالاتی در استانداردهای مورد نیاز سازه دیده شد در این راستا از رئیس دادگستری استان و قوه قضائیه درخواست کردیم تا با عوامل این حادثه برخورد کند.

تعداد بازداشت شدگان به ۸ نفر رسید

رئیس دادگستری خوزستان هم گفته است تعداد بازداشت شدگان حادثه ریزش برج متروپل آبادان به ۸ نفر رسید و برخورد قاطعی با تمامی کسانی که نقش مستقیم و غیرمستقیمی در این حادثه داشتند صورت خواهد گرفت.

مهدی ولیپور رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز گفت: اجساد سه تن دیگر از افرادی که در زیر آوار ساختمان متروپل آبادان مدفون شده بودند با تلاش امدادگران حاضر در محل کشف شده و به این ترتیب متاسفانه تاکنون شمار کشته شدگان این حادثه به ۱۰ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه تلاش امدادگران برای جستجو در آوار و دستیابی به طبقات پایین تر ادامه دارد، گفت: جستجوها همچنان از سوی عوامل امدادی و تیم های زنده یاب جمعیت هلال احمر در حال انجام است.

کد خبر : ۸۹۷۷۱
0
۰
ارسال نظر