شعار انتخاباتی سید حسن خمینی چیست؟

گمانه کاندیداتوری سید حسن خمینی از ماه‌ها قبل مطرح بوده اما با نزدیک شدن به انتخابات تقویت می‌شود.

شعار انتخاباتی سید حسن خمینی چیست؟
کد خبر : ۱۵۲۰۶
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح سایت فردا نوشت: اصلاح‌طلبان این روزها تمرکز خود را روی راضی کردن سیدحسن خمینی به کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری گذاشته‌اند. (گفته می شود "همه با هم" شعار انتخاباتی سید حسن خمینی است)

روزنامه‌ها و رسانه‌ها این جریان مدام و به بهانه‌های مختلف اظهارات وی را در سطح گسترده بازتاب داده و عکس او را در صفحه نخست می‌بینند.

این توجه تا جایی پیش می‌رود که برخی از صفحات شبیه پوسترهای انتخاباتی می‌شود.

مثلا آنچه که امروز روزنامه سازندگی که ارگان مطبوعاتی حزب کارگزاران است، منتشر کرده است این گمانه را ایجاد می‌کند که قرار است یادگار اما با شعار انتخاباتی «همه با هم» وارد میدان شود.

اشاره به احتمال کاندیداتوری سیدحسن خمینی و تاکید وی به ضرورت برگزاری انتخابات پرشور که به تعبیر او از نان شب هم واجب‌تر است، این گمانه را تقویت می‌کند.

حمایت برخی رسانه ها از کاندیداتوری سید حسن خمینی

سازندگی اما تنها رسانه‌ای نیست که این حجم از توجه را به پای سید حسن خمینی ریخته است. آرمان ملی نیز او را عکس یک کرده و ایران و اطلاعات نیز در صفحه نخست خود به آن پرداخته‌اند.

ضمن اینکه مجمع ایثارگران نیز رسما از وی خواسته که وارد انتخابات شود.

جواد امام دبیر این حزب در ویدوئویی که جماران منتشر کرده، می‌گوید: «مجمع ایثارگران تصمیم گرفته است که کار انفرادی انجام ندهد اما نگاه این بود که در قالب جبهه اصلاحات ما حتما در انتخاباتی شرکت کنیم که حتما مفهوم انتخابات را داشته باشد و در چاچوب قانون اساسی عادلانه و رقابتی باشد.

اما اگر خواستیم وارد انتخابات شویم کاندیدایی را انتخاب کنیم که مورد قبول جامعه باشد و بتواند مطالبات مردم را پاسخگو و حداکثری باشد.

در شخصیت هایی که در مجمع ایثارگران مطرح بوده اند، یکی حضرتعالی(حاج سیدحسن خمینی) و یکی هم جناب آقای خاتمی مورد بحث واقع شده اید. آقای خاتمی بنا به دلایلی از ابتدا هم رد کردند.»

وی در بخشی از صحبت‌هایت گفت: «جامعه احساس نیاز می کند که شما ورود کنید.»

گمانه کاندیداتوری

گفتنی است، گمانه کاندیداتوری سید حسن خمینی از ماه‌ها قبل مطرح بوده اما با نزدیک شدن به انتخابات تقویت می‌شود. بخشی از اصلاح‌طلبان معتقد هستند که او ظرفیت تبدیل شدن به گزینه مورد اجماع را دارد و با توجه به نسبت خویشاوندی با بنیان‌گذار انقلاب توانایی رای آوری هم خواهد داشت. این درحالی است که بخشی از سیاسیون در جریان اصلاحات و خارج از آن بی‌تجربگی سیدحسن خمینی در امور اجرایی را نقطه ضعف قابل اعتنایی می‌دانند.

اگرچه حامیان او این نقطه ضعف را نیز به فال نیک گرفته و تصور می‌کنند که نداشتن کارنامه بهتر از داشتن کارنامه‌ای است که نقاط تاریکی در آن باشد.

چالش اصلی سیدحسن خمینی البته عبور از فیلتر دستگاه‌های نظارتی است.

او تجربه رد صلاحیت در انتخابات خبرگان را داشته و برخی از رسانه‌ها بلافاصله بعد از طرح نام وی به عنوان کاندیدای احتمالی در انتخابات 1400 نسبت به تکرار آن تجربه هشدار داده‌اند.

همه این‌ها درحالی است که سیدحسن خمینی نیز مثل بسیاری از چهره‌های مطرح هنوز تصمیم قطعی خود برای کاندیداتوری را اعلام نکرده است و همه این گمانه‌ها با توجه به چند اظهارنظر دارای رنگ و بوی انتخاباتی و رویکرد رسانه‌های اصلاح‌طلب بیان می‌شود.

کد خبر : ۱۵۲۰۶
0
۰
ارسال نظر