شروط اصلی سفر به قشم اعلام شد

اخذ مجوز از ۱۵ اسفند ماه با ثبت نام در سیستم هوشمند سفر شرط اصلی مسافرت‌ها به این جزیره در نوروز ۱۴۰۰ است.

شروط اصلی سفر به قشم اعلام شد
کد خبر : ۱۰۰۷۸
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

مرتضی شیخ‌زاده با بیان اینکه ایجاد سیستم جامع هوشمند سفر به قشم با هدف کنترل، نظارت و سلامت هرچه بیشتر مسافران و گردشگران این جزیره در نوروز 1400 راه‌اندازی شده است، اظهار داشت: این سیستم هوشمند از چند مزیت مهم برخوردار است که سیستم پایش الکترونیک سلامت آن قادر است با تماس تلفنی، غربالگری سلامت مسافران را انجام دهد.

وی افزود: سیستم هوشمند سفر به قشم پس از کسب مولفه‌های سلامت مسافران با تمام آزمایشگاه‌های کووید 19 سرتاسر ایران برای اطمینان از سلامت افراد در دو هفته گذشته تماس برقرار می‌کند و براساس آن، برای مسافران جزیره مجوز سفر صادر می‌نماید.

شرایط فرد متقاضی سفر به قشم

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: در این بررسی‌ها اگر مشخص شود فرد متقاضی سفر به قشم مشکل سلامت از نظر ویروس کرونا دارد، به هیچ وجه برای وی مجوز سفر صادر نخواهد شد.

شیخ‌زاده همچنین با اشاره به اینکه اماکن اقامتی قشم براساس این سیستم نظارت پذیر هستند، یادآور شد: مجوز سفر به جزیره قشم به افرادی داده خواهد شد که حتما محل اسکان آنان مورد تایید قرار گرفته باشد.

بیشتر بخوانید: چرایی عذرخواهی منطقه آزاد قشم از خانواده شهدا

او در خصوص مهمانان خاص مردم ساکن جزیره قشم از جمله خانواده چنین افرادی، اعلام کرد: برای اینگونه افراد هم در سیستم، بخشی به عنوان دعوت نامه از خویشان و نزدیکان تعریف می‌شود تا با ورود به آدرس CITIZEN.QESHM.IR بتوانند خانواده‌های خود را برای سفر نوروزی به قشم دعوت نمایند و کنترل سلامت چنین افرادی بر عهده میزبانان خواهد بود.

نظر مثبت ریاست جمهوری برای تصمیمات سفر به قشم

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: تمام تصمیمات سفر به قشم در قالب مکاتبات با ریاست جمهوری مطرح شده است و دکتر روحانی بر شناسایی دقیق ظرفیت‌های سفر به این جزیره با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی با هدف سفر و اسکان همراه با سلامت مهمانان نوروز 1400 به این جزیره تاکید کرده‌اند.

مهمانان جزیره دیده‌بانان کرونایی قشم

وی گفت: در تمام مدتی که مسافران در قشم هستند کنترل بهداشتی آنان از طریق سیستم هوشمند انجام می‌شود و گردشگران هم به عنوان دیده‌بانان کرونایی با مشاهده هرمشکلی در هر نقطه از جزیره می‌توانند از طریق اپلیکیشن ایجاد شده روی گوشی خود مشکلات کرونایی و عدم رعایت پروتکل‌ها از سوی گردشگران را با گرفتن پنج قطعه عکس یا فیلم و متن کوتاه به کمیته بازرسی ستاد سفرهای قشم اعلام نمایند تا به آن رسیدگی شود.

ظرفیت اماکن اقامتی قشم حدود 15 هزار نفر است

شیخ‌زاده اعلام کرد: هم اینک برای 11 هزار مسافر و گردشگر ظرفیت اقامتی داریم و این‌ها افرادی هستند که مجوز اقامتی خود را از ماه گذشته از طریق هتل‌ها و خانه‌های بوم گردی دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: با اقدام مهم جامعه هتلداران و مشارکت بخش خصوصی، در تلاشیم خانه‌های گردشگرپذیر قشم را نظام‌مند کنم و با این اقدام ظرفیت پذیرش مسافران قشم به 15 هزار نفر خواهد رسید.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم یادآور شد: مصمم هستیم تمام اماکن اقامتی از جمله هتل‌ها پیش از ورود مسافران ضد عفونی شوند و با خروج هر گردشگر بار دیگر محل مورد نظر برای ورود مسافر بعدی ضدعفونی و پلمپ شود و در حضور مسافر پلمپ آن باز شود.

رنگ آبی و زرد شرط اصلی سفر به قشم است

وی با تاکید بر اینکه موقعیت سفر به همه نقاط کشور با دستور ستاد ملی کرونا امکان‌پذیر خواهد بود، تصریح کرد: رنگ آبی و زرد کرونایی در شهرستان قشم مهمترین شرط برای فراهم شدن امکانات سفر است و امیدواریم همه مردم برای تغییر رنگ کرونایی قشم به رنگ آبی و ایجاد شرایط مناسب سفرها با هدف استفاده تمام صنوف از امکانات اقتصادی این ایام همیاری نمایند.

منبع: تسنیم

کد خبر : ۱۰۰۷۸
0
۰
ارسال نظر