“شامی کباب”؛ غذای خوشمزه و بینظیر

شامی کباب یکی از انواع غذاهای خوشمزه ایرانی است که مانند کباب تابه ای از کباب های خانگی محسوب می شود.

“شامی کباب”؛ غذای خوشمزه و بینظیر
کد خبر : ۹۳۸۵۴
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح ، شامی کباب از کباب های بسیار محبوب در میان ایرانیان است و با نام کتلت گوشت هم شناخته می شود. این غذای خوشمزه به دلیل محبوبیت بالایی که دارد، از آشپزخانه های خانگی وارد منوی رستوران های بزرگ شده است.

مواد لازم برای ۴ نفر

گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم

سیب زمینی ۲ عدد متوسط

تخم مرغ ۱ عدد

پیاز ۱ عدد بزرگ

آرد نخودچی ۲ قاشق غذاخوری

گوجه فرنگی ۴ عدد متوسط

نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

زردچوبه و روغن به اندازه کافی

طرز تهیه شامی کباب

برای تهیه شامی کباب مجلسی ابتدا پوست سیب زمینی ها را می گیریم سپس با یک رنده ریز رنده می کنیم و با فشار دست آب اضافی سیب زمینی ها را می گیریم. سیب زمینی رنده شده را داخل یک کاسه جادار می ریزیم.

در ادامه پیاز را با همین روش رنده کرده و پس از گرفتن آب اضافی اش به سیب زمینی اضافه می کنیم. در این مرحله گوشت چرخ کرده را یه همراه مقداری نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به مخلوط سیب زمینی و پیاز رنده شده اضافه می کنیم.

حالا مواد را خوب مخلوط می کنیم و چند دقیقه با دست مانند مایه کباب کوبیده ورز می دهیم تا یکدست شوند. در ادامه کمی آرد نخودچی اضافه می کنیم تا مایه شامی منسجم تر شود و حالت شل و آبکی نداشته باشد.

کتلت قبرسی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و بین المللی قبرس است که شباهت زیادی به شامی کباب ما ایرانی ها دارد

پس از مخلوط کردن مواد مایه شامی اگر مایه شامی انسجام کافی را نداشت یک عدد تخم مرغ به آن اضافه می کنیم و مجددا آنرا به مدت چند دقیقه ورز می دهیم. حالا روی کاسه یک سلفون می کشیم و آنرا به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم.

اگر وقت کافی ندارید می توانید بعد از آماده شدن مایه شامی آنرا سرخ کنید ولی در صورتی که امکانش هست حتما مایه شامی را چند ساعت در یخچال قرار دهید تا در پایان پخت شامی کباب خوشمزه تر و مجلسی تری داشته باشید.

پس از اینکه مایه شامی کباب به خوبی استراحت کرد آنرا از یخچال خارج می کنیم ، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن مایع داخل تابه می ریزیم و اجازه می دهیم روغن به خوبی داغ شود.

پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد کتلت ها را دانه به دانه با دست شکل می دهیم در روغن می اندازیم تا سرخ شوند. پس از اینکه اطراف کتلت ها سرخ شدند و رنگ گرفتند آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود.

برای تهیه سس مخصوص شامی کباب ، گوجه فرنگی ها را به صورت ریز خرد می کنیم و به همراه کمی روغن در یک تابه مناسب تفت می دهیم تا آبشان کشیده شود و روغن بیندازند، سپس مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم.

در تهیه این سس می توانیم از قارچ و فلفل دلمه ای هم استفاده کنیم. پس از اینکه سرخ کردن شامی ها به پایان رسید آنها به همراه سس گوجه فرنگی را در ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.

کد خبر : ۹۳۸۵۴
0
۰
ارسال نظر