“شامی کباب”؛ غذایی اصیل و خوشمزه ای بی رقیب

شامی کباب غذایی فوق العاده خوشمزه و ترد است که بخاطر سبک بودن می توانید آن را در وعده شام سرو کنید و از یک غذای خوشمزه لذت ببرید.

“شامی کباب”؛ غذایی اصیل و خوشمزه ای بی رقیب
کد خبر : ۶۱۵۸۶
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح ، شامی کباب یک غذای خوش خوراک و بسیار ترد می باشد که در کمتر از یک ساعت می توان آن را آماده و برای یک وعده غذایی صرف نمود.

مواد لازم:

  1. پیاز :2 عدد
  2. گوشت :500 گرم
  3. لپه پخته :250 گرم
  4. نمک ، فلفل ، زردچوبه:به مقدار کافی
  5. تخم مرغ :5 عدد
  6. بیکینگ پودر :1 ق چ
  7. زعفران سائیده : به مقدار کافی

    طرز تهیه:

پیاز ها را به چهار قسمت تقسیم میکنیم و به همراه گوشت ، مقداری زرد چوبه و آب به مدت 3 ساعت می پزیم تا گوشت کاملا پخته شود.

بعد از اینکه گوشت ها پخت ،آب آن را جدا میکنم و به همراه لپه پخته شده در چرخ گوشت ، چرخ میکنیم .تخم مرغ ها را در ظرفی جداگانه میشکنیم و هم میزنیم تا سفیده و زرده تخم مرغ باهم مخلوط شوند.

سپس بیکینگ پودر را داخل تخم مرغ ها میریزیم و هم میزنیم.مقداری زعفران سائیده را به همراه کمی نمک و فلفل به تخم مرغ ها اضافه میکنیم و خوب هم میزنیم.تخم مرغ هم زده را با گوشت و لپه چرخ شده مخلوط میکنیم و حسابی ورز میدهیم تا کاملا مخلوط شوند.

یک تابه مناسب انتخاب میکنیم و مقداری روغن داخلش میریزیم و روی حرارت ملایم قرارمیدهیم تا روغن داغ شود.

سپس به اندازه دلخواه از مایه شامی برمیداریم و به صورت کوفته قلقلی در دستمان به آن شکل میدهیم و در پایان مانند کوکو سیب زمینی تختش میکنیم و وسطش را با انگشت یک سوراخ ایجاد میکنیم و داخل روغن سرخش میکنیم.

وقتی یک طرف آن سرخ شد طرف دیگر را برمیگردانیم و سرخ میکنیم و به همین ترتیب تمام مایه شامی را سرخ میکنیم. در پایان هم با سبزیجات و گوجه فرنگی سرو می کنیم .

کد خبر : ۶۱۵۸۶
0
۰
ارسال نظر