سردرد صبحگاهی علامت هشدار دهنده و خطرناک را جدی بگیرید

سردرد صبحگاهی می‌تواند نشان‌دهنده فشار خون بالا باشد. این سردرد هنگام برخاستن از خواب در پس سر احساس شده و کم کم آرام می‌شود.

سردرد صبحگاهی علامت هشدار دهنده و خطرناک را جدی بگیرید
کد خبر : ۱۰۷۷۲۳
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از فارس؛ محمدرضا محمدحسنی فوق تخصص قلب و عروق درباره سردردهای صبحگاهی و ارتباط آن با فشار خون بالا گفت: فشار خون بالا در بیشتر موارد یک بیماری خطرناک است. به همین دلیل « قاتل خاموش» نامیده می‌شود و می‌تواند با سردردهای صبحگاهی ارتباط داشته باشد.

حدود یک‌سوم از افرادی که فشار خون بالا دارند از این عارضه مطلع نیستند.

وی افزود: فشار خون بالا در بیشتر از ۹۰ درصد موارد، بی‌علامت است مگر زمانی که عوارض جدی را بر جای گذاشته باشد.

فشار خون بالا می‌تواند به مغز، قلب، چشم و کلیه‌ها آسیب جدی بزند. بنابراین تاکید می‌کنیم هر سال حداقل یک بار فشار خون اندازه‌گیری شود.

فوق تخصص قلب و عروق کشورمان متذکر شد: سردرد صبحگاهی می‌تواند نشان‌دهنده فشار خون بالا باشد. این سردرد هنگام برخاستن از خواب در پس سر احساس شده و کم کم آرام می‌شود.

فشار خون فقط مختص افراد مسن نیست بلکه از تولد تا مرگ وجود دارد حتی کودکان هم می‌توانند در معرض فشار خون بالا باشند.

محمد حسنی بیان کرد: فشار خون معمولا در دست اندازه‌گیری می‌شود. فشار خون کودکان بر اساس جدول سنجیده می‌شود. فشار خون در افراد بالغ بهتر است حداکثر ۱۲ و حداقل ۸ باشد.

کمتر از این فشار خون تا زمانی که فشار خون پایین محسوب نشود عالی است. فشار خون باید در شرایطی اندازه گیری شود که فرد به مقدار کافی استراحت کرده و استرس نداشته باشد. ۲۰ دقیقه از غذاخوردن وی گذشته و سیگار هم نکشیده باشد.

وی تاکید کرد: اگر فشار خون بالا باشد باید به پزشک مراجعه کرد تا بررسی‌های بیشتر در این باره صورت گیرد.

کد خبر : ۱۰۷۷۲۳
0
۰
ارسال نظر