سالی که تیلور سوئیفت همه رکوردها را جارو کرد!

فروش بلیت‌هایی که برای اولین تور او در پنج سال گذشته برای سال ۲۰۲۳ در نظر گرفته شده بود، باعث از کار افتادن سایت  شد.

سالی که تیلور سوئیفت همه رکوردها را جارو کرد!
کد خبر : ۱۳۳۷۰۲
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از روزیاتو، تیلور سوئیفت به تازگی ۳۳ ساله شده است؛ او به عنوان یک ترانه سرا، تاجر زن و هنرمندی تاثیرگذار بر صنعت موسیقی، دستاوردهای بسیاری داشته است.

رکوردهایی که او اکنون می شکند متعلق به خودش است، مجموعه ای از اولین ها، بیشترین ها، بزرگترین ها و سریع ترین ها.

در ماه اکتبر، او با دهمین آلبوم استودیویی خود «نیمه شب ها» (Midnights)، اولین هنرمند در تاریخ موسیقی شد که موفق شده هر ۱۰ جایگاه نخست جدول «۱۰۰ آهنگ داغ بیلبورد» را از آن خود کند.

او از شاعری نوجوان به مغز متفکر موسیقی پاپ تبدیل شده است و اکنون یک خواننده و ترانه سرای تاثیرگذار است و با هر بار انتشار اثر تازه ای طرفداران جدید و قدیمی تری (از جمله پل مک کارتنی ۸۰ ساله) پیدا می کند.

در دورانی که کسی برای حقوق نوازندگان ارزشی قائل نبود، سوئیفت برای حقوق مالی نوازندگانش مبارزه کرد.

او هم اسپاتیفای و هم اپل موزیک را مجبور کرد که این حقوق را در نظر بگیرند.

زندگی حرفه ای تیلور سوئیفت

تیلور زمانی که فقط ۱۵ سال داشت با انتشارات بیگ ماشین رکوردز قرارداد امضا کرد و پس از اینکه این همکاری را قطع کرد، اسکات بورچتا مدیر عامل این شرکت حق مالکیت شش آلبوم قبلی تیلور را به اسکوتر براون، مدیری که شهرت بدی دارد و در سال ۲۰۱۶ با جاستین بیبر و کانیه وست تیلور را مسخره کرده بودند می فروشد.

سوئیفت خشمگین، علناً این رفتار را ظالمانه می داند و آنها را دو مرد بسیار ثروتمند و بسیار قدرتمند که با ۳۰۰ میلیون دلار از پول دیگران برای خرید زنانه ترین آثار وا استفاده می کنند، خطاب می کند.

او در سال ۲۰۱۸، شروع به ضبط مجدد آن آلبوم‌های موفق خود کرد و تاکنون «بدون ترس» (Fearless) «نسخه تیلور» و «قرمز» (Red) نسخه تیلور را منتشر کرده است.

او در قرارداد جدیدش با یونیورسال، دو شرط داشت: اول اینکه صاحب آثار خودش باشد و دوم اینکه یونیورسال هر پولی را که از فروش سهم اسپاتیفای به دست می‌آورد را با تمام هنرمندان آلبوم تقسیم کند.

سایت بخاطر سوئیفت از دسترس خارج شد

ماه گذشته مشکل جدیدی ایجاد شد؛ فروش بلیت‌هایی که برای اولین تور او در پنج سال گذشته برای سال ۲۰۲۳ در نظر گرفته شده بود، باعث از کار افتادن سایت Ticketmaster شد و طرفداران او به دلیل تقاضای بی‌سابقه که می‌توانست ۹۰۰ استادیوم را پر کند، نتوانستند بلیط خریداری کنند.

مارک ساترلند، سردبیر سابق هفته موسیقی که اکنون یک روزنامه‌نگار مستقل مستقر در لندن است، می‌گوید: «تیلور از همان روزهای اولیه‌اش به نحوه کار صنعت موسیقی علاقه داشت. او با تمام اتفاقاتی که به نام او می افتد آشنا است.

او نشان می دهد که هنرمندان می توانند از خودشان دفاع کنند.

این چیزی است که او را به قدرتمندترین فرد در موسیقی تبدیل می‌کند، می‌خواهد نقشی فعال داشته باشد، از تغییر به سمت شکل گیری صنعتی منصفانه‌تر حمایت می کند و قدرت هوادارانش را می داند.»

رابطه سوئیفت با طرفدارانش افسانه ای است. او به‌خاطر ملاقات‌های طولانی مدت با هوادارنش که حتی تا ۱۳ ساعت طول می کشد مشهور است.

او حتی مهمانی‌های مخفیانه‌ای با حضور طرفداران سرسختش، معروف به سویفتی ها، برگزار می کند.

کد خبر : ۱۳۳۷۰۲
0
۰
ارسال نظر