زمان واریز “یارانه مردادماه” اعلام شد؟

یارانه مردادماه قرار است بیستم واریز شود و باید منتظر اعلام زمان برداشت شد.

زمان واریز “یارانه مردادماه” اعلام شد؟
کد خبر : ۱۰۲۶۵۴
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح ؛ خبرگزاری برنا نوشت: خبر جدیدی مبنی بر تغییر قیمت یارانه نقدی یا جایگزینی کالابرگ بجای یارانه نقدی منتشر شد. هنوز برای تغییر یارانه نقدی تصمیم گیری نشده است.

وزیر اقتصاد گفت: تا مردادماه خبری از تغییر یارانه نقدی وجود ندارد. مشخص نیست یارانه نقدی مرداد به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

در مورد زمان واریز یارانه مرحله ۱۳۷ (مرداد ماه 1401) نیز دولت هنوز جزئیاتی را منتشر نکرده است. اما بررسی ما نشان می‌دهد که معمولا دولت بیستم هر ماه یارانه نقدی را به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌کند. در این مرحله نیز احتمالا طی هفته آینده یارانه بگیران باید منتظر دریافت یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی باشند.

در این میان برخی از رسانه‌ها نیز ادعا می‌کنند که در این مرحله نیز یارانه دو ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. اما دولت هنوز در این رابطه اظهار نظری نکرده و بعید هم به نظر می‌آید که در شرایط اقتصادی عجیب دولت دست به واریز دو مرحله‌ای بزند.

طرح «مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها» از بیستم اردیبهشت ماه جاری از سوی دولت کلید خورد. با اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها، یارانه جدید برای ۷۲ میلیون نفر (۲۳ میلیون خانوار) واریز شد که برای سه دهک اول ۴۰۰ هزار تومان و برای دهک‌های بین چهار تا ۹ نیز ۳۰۰ هزار تومان بود

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که مسئولیت تعیین وضعیت اقتصادی خانوار و دهک‌بندی آنها را برعهده داشت از زمان آغاز اجرای طرح، سامانه‌ای را برای ثبت اعتراض مردم نسبت به دهک بندی اعلام و سازمان هدفمندی یارانه‌ها نیز امکانی را برای ثبت نام افراد جامانده فراهم کرد. البته هنوز نتایج بررسی اعتراضات از سوی وزارت رفاه اعلام نشده است.

کد خبر : ۱۰۲۶۵۴
0
۰
ارسال نظر