رقابت تنگاتنگ آیفون و سامسونگ: سال بعد سال سامسونگ است

شاید با خود فکر کنید رونمایی اپل از آیفون ۱۵ مهم‌ترین رویداد سال‌ آینده دنیای موبایل‌ها است اما این طور که به نظر می‌رسد سال آینده سال سامسونگ است!

رقابت تنگاتنگ آیفون و سامسونگ: سال بعد سال سامسونگ است
کد خبر : ۱۳۱۶۶۷
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از خبرانلاین؛ بعد از اینکه گلکسی اس۲۳ اولترا را در رویداد سامسونگ آنپکد ببینیم تنها سوالی که باقی می‌ماند این است که اپل, گوگل و بقیه چگونه می خواهند از آن پیشی بگیرند.

این کار برای امسال بسیار سخت خواهد بود. ما مدت ها قبل از عرضه یک گوشی هوشمند جدید, آگاهی بسیار خوبی از قطعات تشکیل دهنده آن داریم. از آنجایی که بیشتر تولیدکنندگان از یک قطعه ساز خرید می کنند, برای یک گوشی ساز بسیار سخت است که خود را از بقیه جدا کند.عرضه یک تلفن همراه در اول چرخه عرضه سالانه بسیار جسورانه است.

پلتفرم بهتر برای تراشه کوالکام اسنپ دراگون ۸ نسل ۲

پلتفرم تلفن همراه را در نظر بگیرید.سال گذشته سامسونگ, گلکسی اس ۲۲ اولترا را با تراشه کوالکام اسنپ دراگون ۸ نسل ۱ عرضه کرد. این بهترین پلتفرمی بود که می توانستید جدا از آیفون خریداری کنید، اما این پلتفرم در انحصار سامسونگ نبود. زمانی که سامسونگ, گلکسی زد فولد ۴ را در ماه آگوست معرفی کرد, زمان ارتقاء به اسنپ دراگون ۸+ نسل ۱ فرا رسیده بود.

بدتر از آن، گلکسی اس ۲۲ سال گذشته در تمام مناطق با آخرین تراشه کوالکام عرضه نشد.در بعضی مناطق با پلتفرم سامسونگ اگزینوس عرضه شد و آزمایشات نشان داد که دستگاه های کوالکام گوشی های بهتری بودند.

امسال سامسونگ ریسک نمی کند. نه تنها هر منطقه پلتفرم موبایل جدید کوالکام اسنپ دراگون ۸ نسل ۲ را دریافت می کند، سامسونگ تراشه بهتری هم نسبت به رقبا ارائه می دهد که احتمالا آن را تبدیل به قوی ترین گوشی که می توانید بخرید می کند. شایعات حاکی از آن است که کوالکام سرعت اسنپ دراگون را در گوشی های سامسونگ افزایش خواهد داد تا نسبت به بقیه گوشی هایی که از اسنپ دراگون۸ نسل ۲ استفاده می کنند سریع تر عمل کند.

البته قطعا تا پایان سال چیپست های سریع تراز کوالکام هم خواهیم دید. سامسونگ تا آخر سال بهترین عملکرد را نخواهد داشت ولی این امکان وجود دارد که با عرضه گلکسی زد فولد ۵ به در ماه آگوست, سامسونگ از این عنوان دفاع کند.

حسگر دوربین وحشتناک ۲۰۰ مگاپیکسلی

اگر تا اینجا شایعات مربوط به سامسونگ گلکسی اس۲۳ را دنبال کرده باشید می داند که تراشه اسنپ دراگون ۸ نسل ۲ هیجان انگیز ترین ارتقاء سخت افزاری آن نیست، کوالکام ماه هاست که از شراکت انحصاری با گلکسی اس۲۳ می‌گوید. حسگر دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ اما گام بزرگی در کیفیت عکس است و ما را به شدت هیجان زده کرده است.

به گفته کوالکام پردازنده سیگنال تصویر اسنپ دراگون ۸ نسل ۲ می تواند تصاویر ۲۰۰ مگاپیکسلی را پردازش کند، اما این به معنای آن نیست که تولیدکنندگان از تمام حجم داده های این حسگر استفاده کنند. طبق شایعات سامسونگ از حسگر ایزوسل اچ.پی۲ خود استفاده خواهد کرد که در زمینه عکاسی در نور کم و کیفیت از تمام رقبا بهتر است.

عکاسی با تلفن همراه فقط در تعداد پیکسل خلاصه نمی شود.اگر پیکسل ها برای جمع آوری نور کوچک باشند کیفیت بالا برای گرفتن عکس خوب کمکی نمی کند. تلفن های همراه به لنز سریع و نرم افزار مناسب برای قرار دادن اجزا در کنار هم نیز نیاز دارند. با توجه به تجربیات گذشته ما با گوشی های سامسونگ ما بسیار مشتاق دیدن عکس هایی که گلکسی اس۲۳ الترا با شاتر جدیدش می گیرد هستیم.

این امکانات را در آیفون یا گوکل پیکسل بعدی پیدا نمی کنید.

ما انتظار نداریم که اپل یا گوگل کیفیت دوربین خود را به ۲۰۰ مگاپیکسل برسانند,حداقل نه با آیفون ۱۵ پرو(یا با آیفون ۱۵ اولترا احتمالی) یا با گوگل پیکسل ۸ پرو( یا پیکسل اولترا احتمالی).این با گذشته و روش آنها در این زمینه همخوانی ندارد.

اپل اخیرا گوشی های خود را از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی به ۴۸ مگاپیکسلی ارتقاء داده اما باز هم به گرد پای دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی سامسونگ گلکسی اس۲۲ اولترا نمی رسد. تلفن همراهی که در صدر لیست بهترین دوربین های تلفن همراه ما قرار دارد.البته اندازه سنسور در هردو مدل بسیار نزدیک به هم است و هردو شرکت به طور پیش فرض تصویر را به اندازه معقول تری کاهش می دهند.

انتظار نمی رود که اپل تا چند نسل دیگر تعداد پیکسل ها را آفزایش دهد. اپل تمایل دارد به یک وضوح ثابت دست یابد و سپس برای مدتی تصویربرداری خود را تقویت کند تا از فناوری های آشنا به بهترین نتایج دست یابند.

گوگل در طرف مقابل ازهوش مصنوعی برای بالا بردن کیفیت تصاویر استفاده می کند. پیکسل ۷ پرو از سنسور و لنزهای خوبی استفاده می کند اما ویژگی خارق العاده ای ندارد. در عوض مجموعه تراشه گوگل تنسور جی.۲ دارای ویژگی منحصر به فرد ویرایش و پردازش عکس است که فقط در خانواده تلفن های گوگل پیکسل ۷ در دسترس است. این ویژگی ها تفاوت چشگیری ایجاد می کنند اما فقط می توانند بر مبنای عکس موجود کار کنند.

برای گوگل سخت تر است تا کیفیت تصاویر نوری خود را هم سطح سامسونگ گلکسی اس۲ اولترا کند اما برای سامسونگ آسان تر است تا به کمک برخی ترفندهای نرم افزاری و هوش مصنوعی جدید نتایجی مانند گوگل به ما بدهد. سامسونگ به لطف لنزهای قوی و حسگر جدید و معرکه اش به رفع تاری عکس ها یا تقویت چشمگیر زوم کردن نیازی ندارد.

ارتباط ماهواره ای در موارد اضطراری کیفیت را بالا خواهد برد

شنیده ها حاکی از آن است که سامسونگ بالاخره با همکاری با شرکت ایریدیوم کامیونیکیشنز از ارتباط ماهواره ای مشابه با خانواده آیفون ۱۴ اپل استفاده خواهد کرد. قابلیت های ماهواره ای در تلفن های همراه در سال پیش رو به وفور دیده خواهد شد.

انتظار می رود تا زمان انتشار آیفون بعدی رقبای زیادی از پیام رسانی اضطراری ماهواره ای پشتیبانی کنند.اگر تولید کننده ای از این قابلیت پشتیبانی نکند آیا واقعا به مشتریانی که مرتبا به کوه کی۲ صعود می کنند اهمیت می دهد؟

رقبا می توانند در حوزه باطری و منبع تغذیه پیروز شوند

از سامسونگ انتظار می رفت برای امسال در چند زمینه کوتاهی نکند اما رقبا همانند گذشته می توانند از آنها پیشی بگیرند.

باطری‌های سامسونگ آنقدر که باید بزرگ نیست و در برابر گوشی های وان پلاس به سرعت شارژ نمی شوند.

طبق شایعات سامسونگ درحال ارتقاء حسگر اثر انگشت گوشی هایش است ولی به نظر می رسد با طراحی گذشته به کار خود ادامه دهد. حسگر جدید کوالکام ۳.دی سونیک مکس توانایی پردازش چند اثر انگشت در آن واحد را دارد و انتظار می رود رقبا هم از آن استفاده کنند. این می تواند ارتقاء مهمی باشد چرا که امنیت در سال پیش رو دارای اهمیت بالایی است.

سامسونگ بهبودهای مورد نیاز را انجام نمی دهد

"به لطف پردازنده و حسگر دوربین های پیشتاز که رقبا توانایی رقابت با آن را ندارند سامسونگ انتظارات را بسیار بالا برده است." انتظار نمی رود که امسال هم بهبودی در رابط کاربری وان(oneUI) بینیم و فاصله در میان طراحی نرم افزاری سامسونگ و نسخه گوگل پیکسل اندروید از هر زمانی چشم گیر تر است. در صورتی که سامسونگ مدرن سازی انجام ندهد گوگل به لطف رابط کاربری شیک, پیشرفته و خوش قلقش دل خریداران را به دست می آورد.

برای اکثر ما سال پیش رو از نظر مالی بسیار طاقت فرسا خواهد بود و به نظر نمی رسد سامسونگ در قبال هزینه های سرسام آور زندگی در جهان واکنشی نشان دهد. طبق شنیده ها گوشی های جدید اپل و سامسونگ نه تنها ارزان تر نخواهد بود بلکه افزایش قیمت هم خواهد داشت. اشتباهی که می تواند فرصتی برای دیگر رقبا باشد.

می دانیم سامسونگ امسال چگونه وارد عرصه خواهد شد.امسال سامسونگ با پردازنده و حسگر دوربین های پیشتازی که هیچ کسی توان رقابت با آن ها را ندارد انتظارات را بسیار بالا برده است. امیدواریم هم زمان با پیشرفت رقبا شاهد بهبود و ارائه گوشی هایی باشیم که ایرادات سامسونگ در زمینه باطری و امنیت را نداشته باشند.

کد خبر : ۱۳۱۶۶۷
0
۰
ارسال نظر