رفع فیلتر شبانه و مقطعی در واتساپ!

​نیمه شب گذشته واتساپ برای گروهی از کاربران تلفن های همراه بخصوص بر روی گروهی از شماره های همراه اول برای ساعاتی رفع فیلتر شد. اگرچه با آغاز پنجشنبه دوباره اختلالات بر روی بسیاری از این شماره ها از سر گرفته شده اما روی تعدادی از ارائه دهندگان اینترنت خانگی هم دسترسی به واتساپ ساده تر شده.البته مشخص نیست این اتفاق بیشتر ناشی از اختلال در فیلترینگ رخ داده در فیلترینگ است تا سیاست جدید برای رفع محدودیت ها.

رفع فیلتر شبانه و مقطعی در واتساپ!
کد خبر : ۱۱۷۹۸۸
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از خبرآنلاین: نیمه شب گذشته واتساپ برای گروهی از کاربران تلفن های همراه بخصوص بر روی گروهی از شماره های همراه اول برای ساعاتی رفع فیلتر شد. اگرچه با آغاز پنجشنبه دوباره اختلالات بر روی بسیاری از این شماره ها از سر گرفته شده اما روی تعدادی از ارائه دهندگان اینترنت خانگی هم دسترسی به واتساپ ساده تر شده.البته مشخص نیست این اتفاق بیشتر ناشی از اختلال در فیلترینگ رخ داده در فیلترینگ است تا سیاست جدید برای رفع محدودیت ها.

رفع مقطعی فیلترینگ واتساپ

درحالی که روز گذشته هم وزیر ارتباطات از رفع تمام محدودیت های در نظر گرفته شده برای اینترنت غیر از محدودیت های اعمالی برای واتساپ و اینستاگرام سخن گفته بود ، از نیمه شب گذشته تعدادی از کاربران واتساپ روی اینترنت های موبایلی اپراتورهای مختلف و بخصوص همراه اول برای ساعاتی بدون استفاده از فیلترشکن توانستند به واتساپ دسترسی داشته باشند . دوباره انتقال دیتای تکستی انجام می گرفت اما انتقال تصاویر و فیلم به دشواری در جریان بود.

البته پیشتر هم یک بار به دلیل اختلال در فیلترینگ ، چنین دسترسی کوتاهی ایجاد شده بود حالا اما خیلی از کاربرانی که در آن ساعات به واتساپ دسترسی داشتند برای اتصال مجدد با چالش پیش رو شدند و این نشان می دهد احتمالا فیلترینگ با حفره ای مواجه شده است .

از ابتدای مهرماه به دلیل حوادث امنیتی پس از فوت مهسا امینی با حکم موقت امنیتی تعداد زیادی از پلتفرم ها و سایت های بین المللی فیلتر شدند اما از ابتدای هفته جاری به مرور بسیاری از این موارد فیلترینگ برچیده شدند و تقریبا فقط دو پلتفرم واتساپ و اینستاگرام فیلتر مانده بودند.

کد خبر : ۱۱۷۹۸۸
0
۰
ارسال نظر