راهکارهایی برای پیشگیری از حمله قلبی در جوانان

بروز عارضه حمله قلبی در میان جوانان بیش از گذشته رایج شده است و دیگر بیماری افراد مسن به حساب نمی‌آید.

راهکارهایی برای پیشگیری از حمله قلبی در جوانان
کد خبر : ۱۱۲۴۱۶
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از ایسنا: بروز عارضه حمله قلبی در میان جوانان بیش از گذشته رایج شده است و دیگر بیماری افراد مسن به حساب نمی‌آید.

درحالیکه بیشتر افراد برای تندرستی و بهبود وضعیت جسمی خود اهمیت قائل می‌شوند، ممکن است گاهی اوقات از رعایت اصول اولیه غافل شوند. خواب به موقع، در پیش گرفتن روشی برای مقابله با استرس، استفاده از مواد غذایی سالم و خودداری از استعمال مواد دخانی از جمله این اصول است.

این موضوع اهمیت دارد که افراد در طول روز فعالیت بدنی داشته باشند و حتی اگر در شغلی فعالیت دارند که نیاز به تحرک ندارد، تا حد امکان برای حفظ سلامت قلب پیاده‌روی داشته باشند.

راههای جلوگیری از حمله قلبی

روزنامه هندوستان تایمز در مطلبی به برخی از راهکارهای ساده برای حفظ سلامت قلب و پیشگیری از حمله قلبی اشاره کرده است:

سحرخیز بودن: به موقع خوابیدن و بیدار شدن قبل از طلوع آفتاب از جمله توصیه‌های کلیدی است.

مصرف مواد غذایی سالم و خودداری از استعمال دخانیات: رعایت رژیم غذایی سالم که سرشار از میوه‌ها، سبزیجات و حاوی مقادیر کمی از نمک، مواد قندی و چربی است، توصیه می‌شود. همچنین بر خودداری از استعمال مواد دخانی و مواد الکلی تاکید می‌شود.

انجام حرکات ورزشی ترکیبی: لازم است فرد حداقل پنج بار در هفته روزانه 30 دقیقه ورزش کند و در برنامه ورزشی خود ترکیبی از تمرینات هوازی، کششی و یوگا را بگنجاند.

زود خوابیدن: خواب شبانه مهم‌ترین بخش روز فرد است. این زمانی است که بدن شروع به ریکاوری می کند و در آن زمان می توان به ایده‌های خوبی دست پیدا کرد. بنابراین زود خوابیدن بسیار مهم است.

کد خبر : ۱۱۲۴۱۶
0
۰
ارسال نظر