رازهای که درباره “کارتون های معروف” نمی دانید!

کارگردان‌ها و نویسندگان سینمایی تنها کسانی نیستند که نکات و حقایق مخفی را در آثار خود جای می‌دهند. خالقان و سازندگان فیلم‌های انیمیشنی و کارتون‌ها نیز همین گونه هستند.

رازهای که درباره “کارتون های معروف” نمی دانید!
کد خبر : ۲۷۵۷۲
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ممکن است بعد از خواندن این گزارش نظرتان در مورد انیمیشن‌های مورد علاقه تان عوض شود و یا دوباره به سراغ تماشای آن‌ها بروید.

مرغ‌ها در انیمیشن «فرار مرغی» چه چیزی را پنهان می‌کنند؟

در انیمیشن «فرار مرغی» محصول کمپانی دریم‌ورکس، همه شخصیت‌ها چیزی به دور گردنشان انداخته اند. مثل گردنبند و یا یک تکه پارچه، اما این موضوع بی دلیل نیست.

مرغ‌ها و تمامی شخصیت‌های این انیمیشن خمیری با استفاده از خمیر درسته شده اند و از طرفی باید به گونه‌ای می‌بودند که بتوانند سر و گردن خود را تکان دهند. به همین خاطر از گردنبند و تکه‌های پارچه برای مخفی کردن نقطه اتصال گردن به بدن مرغ‌ها استفاده شده است.

دردسر انیماتورها برای ایجاد مو‌های فِر

سازندگان انیمیشن «پری دریایی کوچک» در ابتدا قصد داشتند شخصیت اصلی با مو‌های مجعد و فِر طراحی کنند؛ اما در سال ۱۹۸۹ گرافیک‌های کامپیوتری به اندازه کافی خوب نبودند تا بتوان با آن‌ها چنین شکلی را به مو داد.

به همین دلیل برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ و انیمیشن «دلیر» این اتفاق افتاد و پیش از این امکان آن وجود نداشت. برای یکی از سکانس‌های این فیلم که مو‌های شخصیت به طور کامل نمایان می‌شوند، ۲ ماه وقت گذاشته شده بود.

راز انیمیشن «کوکو» که کمتر کسی متوجه آن شد

در انیمیشن تحسین شده «کوکو» می‌توان ارجاع‌های مختلفی را دید؛ برای مثال در کوچه‌های شهر مکزیکی که شخصیت اصلی در آن زندگی می‌کند، می‌توانید اسباب بازی‌های باز لایتر و کلانتر وودی از انیمیشن «داستان اسباب بازی» را ببینید.

در یکی دیگر از سکانس‌ها نیز شخصیت اصلی از کنار میزی عبور می‌کند که روی آن اسباب بازی‌های نموو دوری از انیمیشن «در جست و جوی دوری» را می‌توان دید.

موفاسا و اسکار در «شیرشاه» برادر نبودند

بعد از مدت‌ها مشخص شد که سازندگان «شیرشاه» یک حقیقت مهم را مخفی کرده اند. طبق گفته‌های آن‌ها، مفاسا و اسکار برادر نبودند بلکه دو شیر بودند که در قبیله زندگی کرده اند.

به گفته سازندگان این انیمیشن، در طبیعت وقتی رهبر یک قبیله پیر می‌شود، یک شیر قوی‌تر و جوانتر جایگزین آن می‌شوند و آن‌ها قصد داشتند از این حقیقت که در دنیای واقعی وجود دارد در انیمیشن نیز استفاده کنند.

ارجاعی در انیمیشن «درون و بیرون»

یک انیمیشن دیگر از پیکسار که در آن مخاطبان می‌توانند چندین ارجاع به دیگر انیمیشن‌ها را ببینند. یکی از این ارجاع‌ها درست در ابتدای انیمیشن قرار دارد و زمانی است که شخصیت اصلی به همراه والدینش به محل زندگی جدیدشان می‌روند.

اگر دقت کنید متوجه چندین پرنده خواهید شد که روی سیم‌ها نشسته اند و شباهت زیادی به پرنده‌ها در انیمیشن کوتاه «برای پرندگان» دارند.

از برگ برنده دیزنی تا واقعی بودن شخصیت «شِرِک»

دیزنی تقریبا در تمامی انیمیشن‌های جدیدش به گونه‌ای مخفی از اسباب بازی میکی موس استفاده کرده است. برای مثال در انیمیشن «زوتوپیا» این عروسک در کالسکه بچه و در انیمیشن «منجمد» نیز در قفسه کتاب‌ها مخفی شده بود. برخی معتقدند دلیل اینکه همه آثار دیزنی را دوست دارند، همین است.

اعلام اکران‌های جدید در «زوتوپیا»

در یکی از صحنه‌های انیمیشن «زوتوپیا» یک کلکسیون واقعی از آثار انیمیشنی دیزنی را می‌بینیم که البته به دلیل قوانین دنیای انیمیشن، نام آن‌ها تغییر داده شده است.

با نگاه به این آثار متوجه نسخه دی وی دی انیمیشن‌های «شش قهرمان بزرگ»، «ژولیده»، «موانا» و «رالف خرابکار» خواهید شد. همینطور انیمیشن‌هایی که هنوز اکران نشده بودند؛ مثل «منجمد ۲» و «غول پیکر».

رنگ مو‌های «سفید برفی»

در ابتدا سازندگان این انیمیشن قصد داشتند رنگ متفاوتی را برای موی شخصیت «سفید برفی» انتخاب کنند، اما نهایتا تصمیم گرفتند به کتاب اصلی که از آن اقتباس کرده اند پایبند باشند. همچنین قرار بود کوتوله‌های انیمیشن نام‌های متفاوتی داشته باشند، اما این تصمیم هم در نهایت عوض شد.

شخصیت «شِرِک» یک نمونه واقعی داشته است

کلمه «شِرِک» در آلمانی به معنای رعب و وحشت است اما شایددر دنیای انیمیشن ها یکی از محبوب ترین کاراکترها باشد. این شخصیت در دنیای واقعی یک نمونه اولیه داشته و آن هم یک کشتی گیر فرانسوی به نام موریس تیه است که بعد‌ها در آمریکا به نام فرشته فرانسوی معروف شد.

او به یک بیماری نادر مبتلا بود که منجر به رشد بیش از اندازه استخوان‌های او به خصوص از ناحیه صورت شد. او در زمینه ورزش بسیار موفق بود و به ۵ زبان دنیا صحبت می‌کرد.

کد خبر : ۲۷۵۷۲
0
۰
ارسال نظر