دومین گور خر باغ وحش صفادشت هم تلف شد!

مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست از تلف شدن دومین گورخر باغ وحش صفادشت خبر داد.

دومین گور خر باغ وحش صفادشت هم تلف شد!
کد خبر : ۲۲۳۷۵
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از مهر، شهاب الدین منتظمی مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست ، از تلف شدن یکی دیگر از گورخرهای باغ وحش صفادشت خبر داد.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان استانی محیط زیست در حال حاضر در محل باغ وحش حاضر شده‌اند، گفت: دلایل تلف شدن گورخر در دست بررسی است.

ماجرا گورخرهای وارداتی

بهچهارم اردیبهشت ماه مسئولان باغ وحش صفادشت از خرید و ورود ۳ رأس گورخر آفریقایی (دو ماده و یک نر) خبر دادند و فیلم‌هایی از سوی دوستداران و فعالان محیط زیست از نحوه انتقال این ۳ حیوان منتشر شده است که نشان می‌داد نحوه انتقال با خشونت و بدون آگاهی از رفتار این گونه همراه است و به همین دلیل واکنش‌های بسیاری به باغ وحش داران و سازمان محیط زیست نسبت به این اتفاق صورت گرفت.

گورخرها به دلیل مشکلات گمرکی سه روز در گمرک معطل ماندند و اما متأسفانه گورخر نر در مسیر انتقال به باغ‌وحش جان خود را از دست داده و لاشه آن تحویل باغ‌وحش می‌شود.

حال دو رأس گورخر دیگر هم آنچنان مساعد اعلام نشده بود و مسئولان باغ وحش ارم به بررسی دامپزشکان خود تکیه کرده و علت مرگ را استرس بیش از حد و ایجاد عفونت داخلی حین انتقال و وقفه بدون دلیل در گمرک بازرگان عنوان کردند.

کد خبر : ۲۲۳۷۵
0
۰
ارسال نظر