دومین روز مثبت بورس استارت خورد

بعد گذشت ۳۰ دقیقه از شروع بازار شاهد رشد چهار هزار واحدی شاخص کل هستیم.

دومین روز مثبت بورس استارت خورد
کد خبر : ۲۴۲۱۱
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از فرارو، بازار بورس در آغاز معاملات امروز شروع متعادلی دارد. نفشه بازار عمدتا سبزرنگ است و نماد‌های شاخص‌ساز در حد یکی دو درصد افزایش قیمت پیدا کرده‌اند.

موردی که باعث شده بعد گذشت ۳۰ دقیقه از شروع بازار شاهد رشد چهار هزار واحدی شاخص کل باشیم.

تا اینجای کار شاخص کل ۳۷ صدم درصد و شاخص هم‌وزن ۱۳ صدم درصد رشد کرده که نشان می‌دهد شرکت‌های بزرگ شرایط بهتری را نسبت به کوچکتر‌ها تجربه می‌کنند.

در ابتدای معاملات امروز، نماد‌های فارس، فملی، فولاد، وبملت، نوری، خودرو و فخوز بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل گذاشته و باعث تبیت آن در محدوده‌های بالاتر از ۱.۱ میلیون واحد شده‌اند.

در ساعات ابتدایی معاملات امروز چهارشنبه پنجم خردادماه، از بین ۲۱۳ نماد بورسی معامله شده، حدود ۱۳۰ نماد ارزش سهام خود را از دست داده و ۸۳ نماد در مسیر صعودی حرکت می‌کنند.

همچنین در بازار فرابورس شاهد کاهش قیمت سهام در در ۶۴ نماد از مجموع ۹۲ نماد معامله شده در ساعات ابتدایی هستیم. ۲۸ نماد دیگر با کمی افزایش قیمت کار خود را آغاز کرده و با رنگ سبز به تابلو معاملات آمده‌اند.

شاخص سازها متعادل هستند

آنطور که نقشه بازار نشان می‌دهد نمادهای شاخص‌ساز اغلب در نزدیکی قیمت روز گذشته معامله می‌شوند و به همین خاطر با رنگ سبز تیره به تابلو معاملات آمده‌آند.

برای مثال در بین خودرویی‌ها، سه نماد خساپا، خودرو و خگستر نهایتا یک درصد افزایش قیمت پیدا کرده اما خزامیا و خمحرمه کارشان را با صف فروش آغاز کرده‌اند.

در گروه فلزات اساسی شاهد افزایش حدود دو درصدی نمادهای اصلی هستیم که از جمله آنها می‌توان به فولاد، فملی، فخوز، وتوکا و ذوب اشاره کرد.

فگستر امروز با حجم معمالات بالا در نقشه بازار ظاهر شده و نشان می‌دهد تعداد زیادی از از خریداران عرضه اولیه فگستر حالا دست به فروش سهام خود زده‌اند.

گروه فرآورده‌های نفتی با کمترین نوسان کار خود را آغاز کرده.

شبندر دو درصد و شپنا یک درصد افزایش قیمت دارند و شتران و شبریز نزدیک به قیمت روز قبل معامله می‌شوند.

بانک‌ها و موسسات اعتباری امروز سرجایشان متوقف شده‌اند و دیگر خبری از رنگ قرمز در این گروه نیست.

وبملت و وبصادر دو درصد رشد کرده و وتجارت یک درصد بالاتر از قیمت روز گذشته معامله می‌شود. محصولات شیمیایی، سرمایه‌گذاری‌ها، دارویی‌ها و شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی از دیگر گروه‌های متعادل و سبزرنگ بازار هستند.

محصولات غذایی شگفتی‌ساز بازار امروز به حساب می‌آیند و عموما با صف خرید کار خود را آغاز کرده‌اند. سیمانی‌ها هم شرایط مشابهی دارند.

به سختی می‌توان گروهی را اسم برد که در نقشه بازار با رنگ قرمز به چشم بیایند.

موضوعی که نشان می‌دهد اغلب نمادهایی که حجم معاملات بالا دارند، عموما در مسیر صعودی حرکت می‌کنند.

کد خبر : ۲۴۲۱۱
0
۰
ارسال نظر