دلیل مرگ خواهر و برادر رشتی چه بود؟

دو فرزند خردسال یک خانواده گیلانی بر اثر مسمومیت غذایی جان باختند.

دلیل مرگ خواهر و برادر رشتی چه بود؟
کد خبر : ۲۶۰۹۹
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از صدا و سیما، یک خواهر ۸ و برادر ۳ ساله مسافر که در ویلایی در فشتکه خمام اقامت داشتند، در یکی از بیمارستان‌های رشت جان باختند. جنازه این دو کودک در اختیار پزشکی قانونی قرار دارد تا علت مرگ مشخص شود.خانواده این دو کودک مسافرند و یک هفته است که در یک ویلا در فشتکه خمام اقامت دارند.

رئیس مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی ۱۷ شهریور رشت جزئیات فوت دو کودک از یک خانواده خمامی را تشریح کرد و گفت: یک کودک از این خانواده پیش از مراجعه به مرکز و کودک دیگر نیز علیرغم ارائه خدمات درمانی تخصصی و فوق تخصصی فوت کرده است.

دکتر سعید سادات منصوری در جمع خبرنگاران در تشریح جزئیات فوت دو کودک اهل شهرستان خمام، اظهار کرد: در تاریخ نهم خردادماه، یک کودک پسر سه‌ساله بدون علائم حیاتی توسط پدر و همراهان به واحد اورژانس بیمارستان ۱۷ شهریور منتقل شد که علیرغم تلاش‌های همکاران، پزشکان بازگشت علائم حیاتی میسر نشد.

احتمال مسمومیت غذایی

وی با اشاره به فوت کودک دیگر خانواده خمامی که با احتمال مسمومیت غذایی به این بیمارستان مراجعه کرده و بستری شده بود، افزود:

با توجه به شرح حال اخذ شده از پدر بیمار مبنی بر مصرف ماده غذایی توسط مادر و دو فرزند و بروز علائم مشابه در هر سه نفر، کودک دختر هفت ساله نیز با علائم بی‌حالی در مرکز بستری و با توجه به احتمال مسمومیت غذایی، مشاوره‌‎های تخصصی و فوق تخصصی برای مداوای وی انجام شد و علیرغم تلاش‌های کادر درمان، کودک دوم نیز فوت کرد.

رئیس مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی ۱۷ شهریور رشت از ارجاع اجساد متوفیان به پزشکی قانونی گیلان خبر داد و گفت: موضوع به کارشناسان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و مرکز بهداشت استان منعکس و اجساد نیز برای تعیین علت فوت به پزشکی قانونی منتقل شدند.

گفتنی است مادر خانواده خمامی نیز در مرکز آموزشی درمانی رازی رشت بستری بوده که به گفته پزشک معالج، دکتر علیرضا بادسار، متخصص پزشکی قانونی و مسمومیت‌های این مرکز، حال عمومی بیمار خوب است.

پرونده پزشکی قانونی برای این دو اجساد تشکیل‌شده و در حال بررسی است.

به گفته این مقام پزشکی قضایی، با توجه به نوع مسمومیت و احتمال نیاز به آزمایش‌های تخصصی و پیشرفته، نتیجه آزمایش ممکن است به مدت کمتر از یک ماه به طول بیانجامد.

کد خبر : ۲۶۰۹۹
0
۰
ارسال نظر