دسترسی «چندین هکر» به داده‌های شخصی کاربران توییتر

ظاهراً برخلاف آنچه توییتر در اوایل ۲۰۲۲ اعلام کرد، چندین هکر با استفاده از آسیب‌پذیری این شبکه‌ی اجتماعی به شماره‌موبایل و آدرس ایمیل ۵٫۴ میلیون از کاربران دسترسی پیدا کرده‌اند.

دسترسی «چندین هکر» به داده‌های شخصی کاربران توییتر
کد خبر : ۱۲۶۴۲۹
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از زومیت؛ براساس نوشته‌ی 9to5Mac، رخنه‌ی اطلاعاتی سال گذشته‌ی توییتر که به افشای بیش از پنج میلیون شماره‌موبایل و آدرس ایمیل منتهی شد، بسیار شدیدتر از آنچه که در گزارش‌ها اعلام شده، بوده است.

9to5Mac می‌گوید به اسنادی دسترسی دارد که مطابق آن‌ها چندین هکر از همان آسیب‌پذیری امنیتی سوءاستفاده کرده‌اند. همچنین گفته می‌شود که داده‌های هک‌شده، توسط چندین حساب در دارک وب به فروش گذاشته شده‌اند.

پیش‌تر تصور می‌شد که صرفاً یک هکر به اطلاعات فاش‌شده از کاربران توییتر دسترسی پیدا کرده است. توییتر نیز چنین ادعاهایی را تأیید کرده بود، البته بسیار دیرتر از آنچه انتظار می‌رفت.

نخستین بار در اوایل سال جاری میلادی بود که نشریه‌ی هکروان جزئیات آسیب‌پذیری توییتر را اعلام کرد. در آن زمان گفته شد هکر به دیتابیسی شامل آی‌دی توییتر، شماره‌موبایل و ایمیل میلیون‌ها کاربر دسترسی پیدا کرده است. توییتر در واکنش به گزارش هکروان، وجود این آسیب‌پذیری را تأیید کرد، اما گفت که آن را رفع کرده است. توییتر نگفت که هکرها این آسیب‌پذیری را برای استخراج اطلاعات استفاده کرده‌اند یا نه.

مدتی بعد در گزارشی دیگر اعلام شد یک هکر از آسیب‌پذیری توییتر برای دسترسی به اطلاعات کاربران این شبکه‌ی اجتماعی استفاده کرده است. پس از انتشار این گزارش، توییتر افشای اطلاعات ۵٫۴ میلیون از کاربرانش را تأیید کرد.

روز گذشته در توییتر اعلام شد تعداد افرادی که از آسیب‌پذیری توییتر استفاده کرده‌اند بیشتر از آن چیزی است که قبلاً اعلام شده بود. 9to5Mac می‌گوید که این ادعا حقیقت دارد.

فروش داده های دزدیده شده به قیمت 5000 دلار

به ادعای 9to5Mac، داده‌های فاش‌شده به کاربرانی ارتباط دارد که در بریتانیا، تقریباً تمامی کشورهای اتحادیه‌ی اروپا و بخش‌هایی از ایالات متحده ساکن هستند. گفته می‌شود هکرها در هر ساعت بالغ‌بر ۵۰۰٬۰۰۰ سند دانلود کرده‌اند و داده‌ها را با قیمت حدوداً ۵٬۰۰۰ دلار در دارک وب به فروش گذاشته‌اند.

یک متخصص امنیتی که روز گذشته درباره‌ی مشکل موردبحث توییت نوشت، می‌گوید حسابش تعلیق شده است. او قبل از تعلیق شدن حسابش گفته بود که توییتر قطعاً در واکنش به اقداماتش، حساب او را مسدود می‌کند. این متخصص امنیتی می‌گوید چندین هکر به داده‌های موردبحث دسترسی پیدا کرده‌ و آن‌ها را با داده‌هایی که از سایر رخنه‌های اطلاعاتی به دست آمده است ترکیب کرده‌اند.

کد خبر : ۱۲۶۴۲۹
0
۰
ارسال نظر