درگیری عجیب عوامل سه سریال با موضوع “ناصرالدین شاه”

سال گذشته بود که معلوم شد همزمان سه سریال با موضوع ناصرالدین شاه قاجار در شبکه نمایش خانگی در دست تولید قرار گرفته است.

درگیری عجیب عوامل سه سریال با موضوع “ناصرالدین شاه”
کد خبر : ۶۹۰۳۷
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از روزیاتو؛ با همه ی جذابیت های دوران قاجار، به ویژه دوره ی سلطنت ناصرالدین شاه به لحاظ اتفاقات سیاسی، اجتماعی و هنری و پتانسیل های آن برای تولید آثار نمایشی، اما ساخت همزمان سه سریال با موضوع چهارمین شاه دودمان قاجار، اتفاقی عجیب بود که بحث هایی را نیز به دنبال داشت.

با این حال گفته می شد در هر یک از این مجموعه ها به مقاطع و ابعاد مختلفی از زندگی ناصرالدین شاه قاجار پرداخته شده است.

این سه سریال «قبله عالم» به کارگردانی حامد محمدی، «جیران» به کارگردانی حسن فتحی و «آهوی من مارال» به کارگردانی مهرداد غفارزاده بودند.

بیشتر بخوانید: سریال تاریخی "جیران" نیامده، دردسرساز شد!

سریال قبله عالم یک کمدی تاریخی بود که از مرداد تا مهر ۱۴۰۰ پخش شد

اما از قرار معلوم میان دو سریال دیگر شباهت هایی وجود دارد که دردسرساز شده است.

پخش سریال جیران قرار است از جمعه ی این هفته، ۲۴ دی ماه آغاز شود و در حالی که عوامل آن به همراه جمعی از سینماگران در مراسم اکران خصوصی قسمت ویژه ی این سریال به دور هم جمع شده بودند، خبری مبنی بر شکایت از سریال جیران منتشر شد.

ماجرا از این قرار است که مهرداد غفارزاده، نویسنده و کارگردان سریال آهوی من مارال، در ماه‌ های گذشته از سازندگان سریال جیران به مراجع سینمایی و فرهنگی شکایت کرده بود که علت این شکایت نیز وجود شباهت‌ هایی میان فیلمنامه ی سریال جیران با طرح سریال آهوی من مارال بوده است.

این اختلاف اولین بار در اوایل سال ۹۹ مطرح شده بود و طرفین دعوا شکایت خود را از طریق آیفیک (انجمن صنفی شرکت‌ها و موسسات فیلمسازی ایران) پیگیری کرده بودند.

طبق نظر اعضای تیم داوری، اسماعیل عفیفه، تهیه‌ کننده ی سریال جیران موظف شد تا یک سال، این مجموعه نمایشی را به انتشار نرساند و تمامی بخش‌ های مشابه با طرح سریال آهوی من مارال را نیز از سریال جیران حذف کند.

کد خبر : ۶۹۰۳۷
0
۰
ارسال نظر