داستان عجیب مرد مو فرفری میلیاردر که چندروزه فقیر شد!

بر اساس محاسبات صورت گرفته شبکه خبری «بلومبرگ» بنکمن فراید در ابتدای هفته جاری دارایی خالص به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در اختیار داشت.

داستان عجیب مرد مو فرفری میلیاردر که چندروزه فقیر شد!
مدت مطالعه :

به گزارش وقت صبح به نقل از فرارو، «سم بنکمن فراید» روز دوشنبه از خواب بیدار شد زمانی که هنوز یک میلیاردر بود حتی زمانی که نابود شدن امپراتوری رمز ارز‌های دیجیتال او تازه آغاز شده بود.

با این وجود، تا روز جمعه ثروت او به طور کامل از بین رفت.

به گزارش سی ان ان، بر اساس محاسبات صورت گرفته شبکه خبری "بلومبرگ" بنکمن فراید در ابتدای هفته جاری دارایی خالص به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در اختیار داشت.

با این وجود، با سقوط صرافی رمز ارز دیجیتال او یعنی FTX ارزش دارایی هایش به صفر رسید.

بزرگترین تخریب‌های ثروت تاریخ

بلومبرگ این از دست رفتن سرمایه را یکی از "بزرگترین تخریب‌های ثروت تاریخ" خوانده است.

صرافی FTX روز جمعه اعلام ورشکستگی کرد و بنکمن فراید نیز از سمت مدیریت اجرایی آن استعفا داد.

ارزش خالص سرمایه این کارآفرین ۳۰ ساله که عمدتا وابسته به دارایی‌های دیجیتال بود در بهار سال جاری به حدود ۲۶ میلیارد دلار رسید.

در طول تابستان با کاهش شدید قیمت رمز ارز‌های دیجیتال بنکمن فراید به عنوان یک شوالیه سفید برای آن بخش ظاهر شد و با استفاده از صرافی FTX و صندوق سرمایه گذاری "آلامدا" وابسته به آن صرافی خطوط اعتباری را برای شرکت‌های رمزنگاری مانند BlockFi و Voyager که در معرض خطر فروپاشی قرار داشتند تضمین کرد.

او در ماه جولای به خبرگزاری "رویترز" گفته بود که به همراه صرافی FTX هنوز چند میلیارد دلار در اختیار دارد تا دیگر شرکت‌ها را تقویت کرده و به ثبات بازار رمز ارز دیجیتال کمک کنند. بنکمن فراید حدود ۷۰ درصد از تجارت FTX در ایالات متحده را در اختیار دارد که اکنون شاخصی اساسا بی ارزش محسوب می‌شود.

سهام او در کارگزاری آنلاین "رابین هود" که بیش از ۵۰۰ میلیون دلار ارزش داشت پس از گزارش‌های خبری مبنی بر آن که سهام از طریق آلامدا نگهداری شده بود و ممکن است به عنوان وثیقه برای وام استفاده شده باشد از محاسبات بلومبرگ حذف شد.

بنکمن فراید که پیرو مکتب "نوع دوستی موثر" بود قصد دارد حداکثر درآمد ممکن را کسب کند تا آن را ببخشد. با این وجود، اکنون سرنوشت تلاش‌های بشردوستانه او در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

روز پنجشنبه، کل کارکنان صرافی FTX که اعلام کرده ۱۶۰ میلیون دلار کمک مالی را متعهد شده است به طور علنی و رسمی استعفا دادند.

کد خبر : ۱۲۳۱۹۱
لینک کوتاه کپی شد
0
۰
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
ارسال نظر
اخبار روز سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان