“خوراک کدو و قارچ”، خوراک رژیمی با طعمی متفاوت و لذیذ

خوراک کدو و قارچ یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود.

“خوراک کدو و قارچ”، خوراک رژیمی با طعمی متفاوت و لذیذ
کد خبر : ۱۱۸۴۹۵
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح ، خوراک قارچ و کدو غذایی بسیار لذیذ و خوشمزه ایت که می تواند وعده ای بسیار مناسب و آسان برای گیاهخواران باشد.

مواد لازم:

کدو سبز ۴ عدد

گوجه فرنگی ۴ عدد

قارچ ۱۲ عدد

پیاز ۲ عدد

سیر ۲ حبه

سیب زمینی ۲ عدد

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

زردچوبه و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه خوراک کدو و قارچ:

برای تهیه خوراک کدو و قارچ ساده در ابتدای کار کدو سبز را می شوییم و با پوست به صورت حبه ای خرد می کنیم. در ادامه پیازها را پوست گرفته و به صورت نگینی یا خلالی خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم.

در این مرحله پیاز را به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود، سپس سیرها را پوست گرفته و درون تابه رنده می کنیم. در ادامه مقداری زردچوبه به تابه اضافه کرده و مواد را یکی دو دقیقه تفت می دهیم.

پس از اینکه عطر سیر و زردچوبه خارج شد، گوجه فرنگی ها را پوست می گیریم و درون تابه رنده می کنیم. در صورت تمایل می توانیم گوجه فرنگی را نیز به صورت نگینی خرد می کنیم. در ادامه قارچ ها را به صورت ریز خرد می کنیم.

در این مرحله قارچ و کدو سبز را به تابه اضافه می کنیم، سپس مقداری نمک و فلفل سیاه روی مواد می پاشیم و درب تابه را می گذاریم. در ادامه حرارت زیر تابه را کمی می کنیم تا مواد به طور کامل بپزند و آب درون تابه کشیده شود.

در حین آماده شدن خوراک، سیب زمینی ها را پوست می گیریم و به صورت نگینی خرد می کنیم. در ادامه یک تابه دیگر روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم، سپس سیب زمینی ها را به تابه اضافه کرده و سرخ می کنیم.

پس از اینکه آب خوراک کشیده شد، سیب زمینی سرخ شده را به تابه اضافه می کنیم و مواد را مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. در نهایت خوراک را در ظرف دلخواه می ریزیم و به سلیقه خود به همراه برنج یا نان سرو می کنیم.

کد خبر : ۱۱۸۴۹۵
0
۰
ارسال نظر