“خوراک مرغ و سبزیجات”، غذایی لذیذ و رژیمی برای وعده شام

خوراک مرغ و سبزیجات یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که با مواد بسیار متنوعی تهیه می شود.

کد خبر : ۱۷۸۷۵۷
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح ، "خوراک مرغ و سبزیجات"، غذایی لذیذ و رژیمی برای وعده شام است که شما برای درست کردن آن به زمان زیادی احتیاج ندارید.

مواد لازم برای ۴ نفر:

سینه مرغ ۲ عدد کامل

فلفل دلمه ای رنگی ۲ عدد

هویج ۱ عدد بزرگ

قارچ ۲۰۰ گرم

کدو سبز ۱ عدد

سیب زمینی ۲ عدد متوسط

پیاز ۱ عدد بزرگ

رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری

آب لیمو ترش ۲ قاشق غذاخوری

روغن زیتون به مقدار کافی

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

آویشن و پودر سیر به مقدار کافی

تخم گشنیز و پودر گوجه به مقدار کافی

طرز تهیه:

ابتدا سیب زمینی، هویج، فلفل دلمه ای، کدو سبز و قارچ را به صورت دلخواه خرد می کنیم. به دلیل زمان سرخ کردن سبزیجات متفاوت است هر کدام را به صورت جداگانه با روغن زیتون سرخ می کنیم.

انها را با هم داخل یک کاسه بزرگ ترکیب می کنیم. در این مرحله پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به همراه مقداری روغن زیتون داخل یک تابه مناسب تفت می دهیم تا پیاز سبک شود.

گوشت مرغ را به صورت تکه های کوچک خرد می کنیم و به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه، آویشن، پودر سیر، تخم گشنیز و پودر گوجه به تابه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا گوشت مرغ تغییر رنگ دهد.

پس از اینکه گوشت مرغ به خوبی پخت، تمام سبزیجات سرخ شده را که با هم مخلوط کرده بودیم به تابه اضافه می کنیم و با گوشت مرغ مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

در این مرحله رب گوجه فرنگی را به صورت جداگانه با کمی روغن زیتون تفت می دهیم تا به خوبی شود و رنگش باز شود، سپس آب لیمو ترش را به رب گوجه فرنگی اضافه می کنیم و به خوبی مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند.

مخلوط رب گوجه فرنگی و آب لیمو ترش را به تابه حاوی مرغ و سبزیجات اضافه می کنیم و مواد را به صورت مداوم مخلوط می کنیم تا رب گوجه فرنگی به خوبی با مواد مخلوط شود. در پایان خوراک مرغ و سبزیجات را به صورت داغ سرو می کنیم.

کد خبر : ۱۷۸۷۵۷
0
۰
ارسال نظر